تبیان، دستیار زندگی

«الف لام خمینی» آغاز امام شناسی است

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام را باید تازه شناخت، گفت: هنوز سایه شخصیتی امام(ره) اجازه درک و فهم ایشان را نمی دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی،

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عصر دیروز در رونمایی از کتاب الف.لام. خمینی که به همت خانه کتاب برگزار شد ضمن تشکر از موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی گفت: بعد از 40 سال فرصت خوبی است از امام صحبت کردن. امام به حق کلمه الله و کلمه طیبه بودند. شخصیت نظری امام فوق العاده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امام (ره) فیلسوفی تمام عیار بودند، عنوان کرد: ایشان قامت فیلسوفانه بلند داشتند و صاحب نظر بودند، امام شخصیتی صاحب مسلک در حوزه عرفان بودند،‌ در شرایط خاص و ویژه زمان خود امام (ره) در قله فلسفه و عرفان قرار گرفتند. امام (ره) با مشرب اصولی امین و پهلوانانه در عرصه صاحب نامان اصول در موضوعات مختلف شخصیتی برجسته دارند. امام (ره) نظریه پرداز و موسس بودند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) مستجمع یک حوزه نظری است، بیان کرد: روی دیگر سکه امام به اوج طعنه می زند. امام(ره) در اعلی علییین در حوزه عملی بودند. امام (ره) به آنچه ایمان داشتند عامل بودند و با خود، خدا،‌ دانش خود و مردم صادق بودند. هنوز امام در حجاب هستند، هنوز سایه شخصیتی امام اجازه درک و فهم امام را نمی دهد، امام را باید تازه شناخت. در مسیر امام شناسی که در شیعه تعریف می کنیم باید امام خمینی را بشناسیم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هدایت الله بهبودی با قلم روان گام برداشتند و شخصیت نظری و عملی امام (ره) را با اسناد متقن و بیان پرکشش و روان برای نسل امروز توصیف کردند. با وجود تمام مشغله هایم این کتاب را خواندم و نمی توانستم آن را زمین بگذارم. این کتاب شروع کار ما برای امام شناسی است. امام (ره) یک مبدا تاریخ بزرگ هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به کتاب 20 تعبیر بزرگ در 2050 خاطرنشان کرد: این کتاب سال گذشته در ایران ترجمه شد. در این کتاب آمده است در سال 1900، 24 درصد مردم بی دین بودند، در 1960 دوازده درصد جمعیت بی دین، 13 درصد کافر و 16 درصد مسلمان بودند. در این کتاب گفته شده که در سال 2050 جمعیت بی دین ها شش درصد و کافرها هفت درصد و مسلمانان 30 درصد می شوند. عین این محاسبات و پیشگویی ها در حوزه اقتصادی در این کتاب وجود دارد. در شرایط فعلی اقتصاد دنیا در حال تحول و دگرگونی عظیم است. یک انسان تمدن ساز نیاز است که عامل تحولات باشد و بر موج تحولات نیز سوار شود. اگر انقلاب خمینی را خوب بشناسیم و به نسل امروز معرفی کنیم آینده تحولات جهان در گروی فرازمینی و فراتاریخی فهم امام (ره) است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.