تبیان، دستیار زندگی

اگر در دوران عقد باردار شدید...

بی آبرویی ناخواسته در دوران عقد

دوران عقد دوران بسیار سختی برای زوج جوان است.از آنجایی که دختر و پسر در این دوران از غریزه ی جنسی بالایی برخوردارند کنترل غریزه جنسی در این دوارن سخت است و گاهی مشکل ساز می شود. در دوران عقد دختر و پسر از لحاظ شرع و قانون به یکدیگر حلال می شوند و حتی می توانند نزدیک ترین روابط را باهم داشته باشند اما گاهی عرف در جامعه ی ما از شرع و قانون هم مهمتر می شود و محدودیت هایی را به وجود می آورد نمونه اش رابطه زناشویی و همچنین بارداری در دوران عقد است که تبعاتی را به دنبال دارد که حتی ممکن است باعث سرد شدن دختر و پسر از یکدیگر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بارداری، دوران عقد، رابطه جنسی
بسیاری از خانواده های امروزی با داشتن روابط زناشویی میان دختر و پسر در دوران نامزدی مخالفند. به همین دلیل معمولاً یا دختر و پسر کلاً قید رابطه نزدیک در این دوران را می زنند یا به صورت پنهانی اقدام می نمایند.
در واقع علت اصلی وجود دوران عقد آشنایی بیشتر زوجین با خصوصیات یکدیگر است. به همین دلیل بیشتر خانواده ها و حتی کارشناسان خانواده بر این باورند با اینکه هیچ مشکل شرعی وجود ندارد ولی بهتر است که دختر و پسر در این دوران رابطه جنسی با یکدیگر برقرار نکنند چون اگر در نهایت به این نتیجه برسند که با خصوصیات یکدیگر جور درنمی آیند و نمی توانند با هم زندگی مشترک تشکیل دهند، بتوانند بدون ایجاد مشکلات عدیده ای چون بارداری های ناخواسته از یکدیگر جدا شوند.
شاید به نظر بسیاری مواجهه با قضیه بارداری در دوران نامزدی با این همه پیشرفت، خیلی کم و دور از ذهن به نظر بیاید ولی متاسفانه هم چنان عده ای از جوانان ما به دلایل مختلفی با آن مواجه شده و دست و پنجه نرم می کنند. بدتر از آن اینکه بسیاری از این جوانان در مواجهه با این قضیه دست و پای خود را گم کرده و مرتکب اشتباهات بزرگی چون فرار، سقط جنین، جدایی و... می شوند.
بارداری در دوران عقد، اگرچه از نگاه عرف یک اتفاق نا به جا است اما در پیش گرفتن راه حلی نامشروع و حرام (سقط) برای این اتفاق، آن را بیشتر از مسیر خود منحرف می کند. مواجهه با این مشکل هم باید با روش های خاص و مدیریت بهتر و درست تر رخ دهد تا هم تبعات آن کم شود و هم گناهی رخ ندهد.

عده ای تصور می کنند که تا زمانی که روح در جنین دمیده نشده است (پنج ماهگی جنین) سقط وی قتل محسوب نشده و گناه ندارد. در حالی که براساس نظر مراجع تقلید سقط جنین بعد از انعقاد، در هر ماهی که باشد جایز نبوده، حرام است و دیه دارد. البته مقدار دیه در ماه های مختلف متفاوت است.

بارداری در دوران عقد اگرچه از نظر شرع و قانون هیچ ایرادی ندارد و حتی شاید احساسات شخصی شما هم زنده شود و از این که دارید پدر/ مادر می شوید ذوق کنید اما به حکم عرف، مجبورید تبعات زیادی را به جان بخرید. تبعاتی مثل انگشت نما شدن، شنیدن حرف های سنگین از پدر و مادر و فامیل، خجالت از تغییرات ظاهری و حتی برگزاری هول هولی و زودتر از موعد عروسی...

اما این ها فقط یک طرف ماجرا است. در بخش دیگر، شما هستید با زندگی ای که عملا دو نفرگی از آن حذف شده و خیلی زود مجبورید وجود یک فرزند را هم در زندگی تان بپذیرید. آن هم وقتی که هنوز به خوبی چم و خم زندگی مشترک دستتان نیامده، اخلاق های همدیگر را نشناخته اید، بدهی های مالی تان را صاف نکرده اید و خوشی های بسیاری را با هم تجربه نکرده اید... وجود بچه در این شرایط با همه نعمت و هیجانی که به زندگی شما می آورد، کلی چالش به دنبال دارد. چطور باید با این چالش ها رو به رو شوید؟

پشت همدیگر را خالی نکنید

از شوک بیرون بیایید و فکرهای خطرناکی مثل سقط جنین را از سرتان بیرون کنید. اتفاق افتاده را به فال نیک بگیرید و سعی کنید زندگی تان را به شکل دیگری بچینید و برنامه ریزی هایتان را دوباره از نو داشته باشید. به هر حال کاری است که شده و باید مطابق با این اتفاق، نقشه راه جدیدی داشته باشید. در شوک بودن و انکار واقعیت و گریه و زاری، فقط زمان شما را از بین می برد. مهم ترین قدمی که باید بردارید این است که پشتیبان همدیگر باشید و خیلی بیشتر از قبل، از یکدیگر حمایت کنید.

با خانواده مقابله نکنید

در مقابل بزرگترها و سرزنش های احتمالی شان، جبهه نگیرید. سعی نکنید تقصیر را به گردن دیگری بیندازید یا به تنش های درون خانواده دامن بزنید. فقط با آرامش مواجه شوید و سعی کنید همکاری و مشارکت خانواده را برای گذر از این دوران جلب کنید. حق بدهید که این اتفاق  با نگاه عرف و حساسیت که پدر و مادرها روی عرف و آبرو داری دارند، اتفاق سنگینی است. بنابراین از آنها بخواهید رازدار باشند. حتی اگر دیدید خیلی نگرانی دارند از یک مشاور بخواهید با آنها صحبت کرده و آنها را به آرامش و رازداری دعوت کند.

هرچه سریع تر مراسم جشن ازدواج را برپا کنید

شاید برای عروسی تان آرزوهای زیادی داشته اید اما باید بپذیرید که به هرحال امکان صبر کردن برای برآوردن این آرزوها وجود ندارد. کمی ساده تر بگیرید تا بتوانید زودتر مراسم را برگزار کرده و سر زندگی تان بروید. دختر و پسر و خانواده هایشان باید در این شرایط خاص از بسیاری از توقعات و آرزوهایشان چشم پوشیده و با شرایط موجود کنار بیایند. یعنی مثلاً به جای یک مراسم ازدواج پر رنگ و لعاب، یک مراسم عروسی ساده و یا حتی یک مسافرت را انتخاب کنند.

چه حد از رابطه جنسی در دوران عقد توصیه می شود؟

منظور از رابطه جنسی در دوران عقد، معاشقه است. معاشقه به مجموعه رفتارهایی که بواسطه یک عشق میان دو طرف پدید می آید می گویند. معاشقه شامل نوازش کردن و در آغوش گرفتن و....است . امنیت در معاشقه بسیار بالاست از این رو ترسی در انجام آن وجود ندارد پس لذت آن می تواند زیاد باشد .

معاشقه عبارت است از انتقال عواطف یک عاشق به معشوق خود بواسطه عشق میان آن دو  و برانگیخته شدن احساسات باعث این رفتار می شود البته معاشقه را نمی توان زیر مجموعه روابط جنسی دانست اما یکی از اصول روابط زناشویی که هرگز نباید فراموش شود معاشقه است.

معاشقه با رابطه جنسی تفاوت زیادی دارد و رابطه جنسی فقط و فقط زیر مجموعه رابطه زناشویی یعنی پس از ازدواج باید باشد.

یعنی در دوران عقد، زن و مرد در هنگام برقراری این رابطه باید حد و مرز مشخصی را برای خود داشته باشند و از این حد و حدود خارج نشوند و عمل دخول صورت نگیرد. اما هم زن و هم مرد از این طریق به مرحله ارگاسم(اوج لذت جنسی) خواهد رسید و از این طریق هم امکان بارداری زن منتفی می شود و هم دوشیزگی خانم حفظ می شود و مسلما از بروز مشکلاتی که عنوان شد، جلوگیری می شود.


منابع : خانه مهر / نی نی بان / شمیم / بیتوته 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.