تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی شربت توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشویید و خشک کنید و سپس کاسبرگ های توت فرنگی را جدا کنید و آن ها را از وسط نصف کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شربت توت فرنگی

مواد اولیه:

توت فرنگی : 2 کیلو
آب : 2 پیمانه
شکر : 2.5 کیلو

روش تهیه:

ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشویید و خشک کنید و سپس کاسبرگ های توت فرنگی را  جدا کنید و آن ها را از وسط نصف کنید.
و در درون یک ظرف لعابی توت فرنگی ها را در یک ردیف بچینید و سپس در یک ردیف دیگر شکر را بریزید و این کار را تا موقعی که توت فرنگی و شکر ها تمام شوند ادامه دهید و سپس ظرف حاوی توت فرنگی ها را به مدت 24 ساعت در درون یخچال قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه شربت توت فرنگی بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون یخچال بیرون آورید و آن ها را بر روی حرارت گاز به مدت 5 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون پارچه سفید تمیزی بریزید تا آب آن ها خارج شود سپس دو طرف پارچه را جمع کنید و آن را در درون ظرف لعابی قرار دهید و سپس دو پیمانه آب درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و طعم توت فرنگی ها را بگیرد سپس دستمال را از درون ظرف خارج کنید و آب توت فرنگی ها را که از قبل کنار گذاشته اید در درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.
سپس شربت را بعد از این که غلیظ شد در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود و شربت خنک شده را در درون شیشه بریزید.
شربت توت فرنگی را می توانید با صرف هزینه و مدت زمان کمی در منزل تهیه کنید و از نوشیدن این شربت خوشمزه در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. امیدواریم از تهیه شربت توت فرنگی در منزل نهایت لذت را ببرید.
منبع: آرگا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.