تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی ترایفل توت فرنگی

برای تهیه ترایفل میتونید از پودر پودینگ آماده هم استفاده کنید ولی طعمی که پودینگ خونگی داره با پودینگ های بازاری قابل مقایسه نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترایفل توت فرنگی

مواد اولیه برای تهیه ترایفل توت فرنگی:

توت فرنگی 700 گرم
کیک ساده 700 گرم

مواد اولیه برای تهیه پودینگ وانیلی:

شکر 1/2 پیمانه
نشاسته ذرت 1/4 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چای خوری
تخم مرغ 2 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
شیر 2 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
اسانس وانیل 2 قاشق چایی خوری

مواد اولیه برای تهیه سیروپ وانیلی:

شکر 3/4 پیمانه
آب 1/2 پیمانه
غلاف یا لوبیای وانیل

مواد اولیه برای خامه فرم گرفته:

پودر ژلاتین 1/2 قاشق چایی خوری
آب 2 قاشق سوپ خوری
خامه قنادی 2 پیمانه
اسانس وانیل 1 قاشق چایی خوری

روش تهیه:

برای تهیه ترایفل میتونید از پودر پودینگ آماده هم استفاده کنید ولی طعمی که پودینگ خونگی داره با پودینگ های بازاری قابل مقایسه نیست. شکر، نشاسته ذرت و نمک رو داخل یک قابلمه کوچیک بریزید و اونها رو با همزن دستی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ رو اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست بشن. بعد شیر و خامه رو اضافه کنید و مواد رو کاملا هم بزنید. قابلمه رو به مدت 8 تا 10 دقیقه روی حرارت قرار بدید تا پودینگ بپزه و غلیظ بشه. بعد از پخت، پودینگ رو از روی حرارت برداشته و اسانس وانیل رو بهش اضافه کنید.
حالا پودینگ رو داخل یک ظرف پهن بریزید و روی اون رو با سلفون یا یک نایلون بپوشونید. پوشاندن روی پودینگ با سلفون باعث میشه که در حین خنک شدن روش نبنده و یک لایه ضخیم روی اون ایجاد نشه. اجازه بدید حداقل به مدت 2 ساعت پودینگ خنک بشه.
برای تهیه سیروپ وانیلی هم باید آب، شکر و نصف یک لوبیای وانیل رو داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار بدید. بعد از جوش آمدن اجازه بدید حدود 5 دقیقه روی حرات متوسط جوش بخوره. بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید که خنک بشه. اگه به لوبیای وانیل دسترسی ندارید از اسانس وانیل استفاده کنید.
پودر ژلاتین و آب رو با هم داخل یک کاسه کوچیک بریزید و به روش بن ماری ذوبش کنید. خامه قنادی رو با همزن بزنید تا فرم بگیره، اسانس وانیل و ژلاتین رو بهش اضافه کنید. صبر کنید تا کمی ژلاتین مذاب سرد بشه و اون رو در حین هم زدن اضافه کنید که داخل خامه گلوله گلوله نشه.
برای تهیه ترایفل باید از کیک ساده یا پاند کیکی استفاده کنید که از دو روز قبل درست شده باشه. اگه از کیک کمی خشک و به اصطلاح کمی بیات شده استفاده کنید، ترایفل خوشمزه تری خواهید داشت. کیک رو به صورت مکعب های کوچیک خرد کنید. ظرف مناسبی برای ترایفل انتخاب کنید، یک ظرف بزرگ و شیشه ای. لایه اول رو کیک بریزید، بعد با قاشق یک سوم از سیروپ رو روی کیک ها بریزید. بعد یک سوم از پودینگ رو بریزید و با قاشق پودینگ رو روی سطح کیک ها فشار بدید که فضای خالی بین کیک ها رو پر کنه. حالا یک سوم از توت فرنگی های خرد شده رو بریزید، سعی کنید توت فرنگی ها رو به دیواره های ظرف بچسبونید که قشنگ تر بشه. در انتها هم یک سوم خامه فرم گرفته رو بریزید و این کار رو بصورت لایه ای تکرار کنید تا مواد تموم بشن.
روی ترایفل رو هم می تونید با چندتا تکه کیک کوچیک و باقی مونده و توت فرنگی ها تزیین کنید. روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و اجازه بدید که حداقل به مدت یک ساعت قبل از سرو توی یخچال بمونه. خیلی بهتره که ترایفل یک شب توی یخچال بمونه و روز بعد اون رو سرو کنید.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.