تبیان، دستیار زندگی

عسکری از نتیجه مسکو راضی نیست

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: کسب دو مدال فکر نمی‌کنم نتیجه قابل قبولی باشد و قطعا فریبرز عسکری هم از نتیجه رقم خورده راضی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تکواندو
دومین مرحله از رقابت‌های گرندپری در حالی از روز جمعه ۱۹ مردادماه با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۵۸ کشور به میزبانی روسیه آغاز شده بود که این رقابت‌ها روزگذشته (یک شنبه) به پایان رسید. در این رقابت‌ها آرمین هادی پور یک مدال نقره و ابوالفضل یعقوبی هم یک مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کشورمان کسب کرد.
گفت‌‌وگو‌ حسن ملکی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانید:
فارس: عملکرد فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی در این چند وقت اخیر با تیم ملی تکواندو را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در بین افرادی که در بدنه فدراسیون تکواندو در حال همکاری هستند، از نظر بنده  تنها کسی که واجد شرایط‌ترین فرد برای هدایت تیم ملی تکواندو بود، همین فریبرز عسکری سرمربی فعلی تیم ملی است، اما اینکه چرا تیم ملی تکواندو با فریبرز عسکری نتیجه نمی‌گیرد، به گذشته بازمی‌گردد. متاسفانه تکواندوی ما مریض است و ابتدا باید این مشکل حل شود. واقعیت این است که در فدراسیون تکواندو بنده کسی را نمی‌بینم که چنین توانایی راداشته باشد.
فارس: نتیجه تیم ملی در دومین مرحله مسابقات گرندپری مسکو چطور بود؟
ما تیمی هستیم که در آخرین مسابقات جهانی که شرکت کردیم، عنوان سومی را کسب کردیم. برای کشوری که عنوان سومی را دارد و 6 نماینده به مسکو اعزام می‌کند، در نبود تیم ملی جمهوری آذربایجان و کره جنوبی (نفرات اصلی غایب در این رقابت‌ها بودند) کسب دو مدال فکر نمی‌کنم نتیجه قابل قبولی باشد و قطعا فریبرز عسگری هم از نتیجه رقم خورده راضی نیست.
فارس: ما در بعضی از اوزان افرادی را داریم که در خیلی از رویدادها شکست می‌خوردند و نمی‌توانند نتیجه بگیرند، اما باز هم در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات حضور دارند. آیا به نظر شما زمان خانه تکانی در برخی اوزان نرسیده است؟
یکی از دلایلی که بنده گفتم تکواندو بیمار است همین است. این بیماری در مدیریت است. بعد از المپیک ریو آن نتیجه تاسف بار رقم می‌خورد، اما هیچ تغییراتی رخ نمی‌دهد و آقایان به انتقاد پیشسکسوتان اهمیت  نمی‌دهد، در آن مقطع حتی جامعه بزرگ تکواندو انتظار داشتند بعد از آن ناکامی بزرگ در المپیک سرمربی تیم ملی تغییر کند، اما متاسفانه رئیس فدراسیون لجبازی کرد و زمان را کشت و بعد از مدت زیادی مقانلو را برکنار کردند و کسی را انتخاب کردند که هیچ پیشینه‌ای در بحث مربیگری به عنوان نفر اول نداشت و حالا شاهدیم که نتایج تصمیمات اشتباه با تکواندو ما چه کرده است.
فارس: آیا قبول دارید مربیان برای رسیدن به جایگاه سرمربیگری تیم ملی باید سلسله مراتب را طی کنند و پس از آن به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شوند؟
متاسفانه سلسله مراتب در تکواندوی کشورمان رعایت نشده است. بعد از المپیک و در آن مقطع که تغییرات ایجاد شد، پیشکسوتان نسبت به این انتخاب، انتقاد کردند، اما پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو با لجبازی یک سال تکواندوی ایران را به عقب برد و اعتماد به نفس را از ملی‌پوشان گرفت.
متاسفانه مشکل اصلی ما همین مدیریت است که می‌خواهد در تمام کارها دخالت کند و در پایان هم شاهدیم که نتیجه اینچنین می‌شود. حالا می‌بینیم که هیچ پشتوانه‌ای هم نداریم. آقایان شاید بگویند ما نوجوانان را داریم، اما سؤال من این است آیا این توانایی را دارید که از این نفرات بهره‌برداری مفید کنید؟ تجربه و سابقه نشان داده خیر!
فارس: و صحبت پایانی ...
شاید دوستان معتقدند تکواندوکارانی مثل آشورزاده، یعقوبی و... از تیم ملی نوجوانان به بزرگسالان آمده‌اند. سؤال من این است که آیا به غیر از این نفرات بازیکنان دیگری بودند که مدال طلای نوجوانان را کسب کردند و حالا این نفرات کجا هستند؟ پس خیلی واضح و مشخص است که ما هیچ پشتوانه‌ای نداریم.
یک مثال ساده می‌زنم ما در دو دهه قبل در هر وزن 5 بازیکن هم سطح داشتیم. 25 سال است که لیگ داریم. در طول این سال‌ها نتوانسته‌ایم پشتوانه‌های خوبی برای تیم ملی جذب کنیم. هنوز خلاء هادی ساعی، امین‌ترابی، خداداد و افلاکی را نتوانستیم در تیم ملی پر کنیم و در واقع بازیکنانی هم سطح این نفرات نداریم.
منبع:فارس