تبیان، دستیار زندگی

نگاه تبیان به اندیشمندان مسلمان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان با هدف گسترش علوم اسلامی به گفتگوی دینی و چالشی با اندیشمندان مسلمان در حوزه های متنوع علوم پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رجبی دوانی
به گزارش روابط عمومی، بخش اعتقدات شیعه موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مجموعه گفتگوها را با هدف ترویج علوم اسلامی تهیه و منتشر کرده است.
دکتر محمدحسین رجبی دوانی نخستین اندیشمندی بود که پیش از این بخش اعتقادات شیعه در گفتگو با وی به بررسی علوم اسلامی پرداخته است. این بخش همچنین به گفتگو با محمدباقر خرمشاد دانشیار و عضو هیات علمی در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخته تا «بیداری اسلامی» را در ایینه ظهور حضرت حجت ابن الحسن(عج) بررسی کند. محمدباقرخرمشاد از اندیشمندان معاصر ایرانی و فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. او عناوین مختلفی از جمله معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،
معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مسئول دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های سیاسی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه شغلی خود دارد. او که تحصیلاتش را در رشته علوم سیاسی به انجام رسانده؛ هم اکنون دانشیار و عضو هیات علمی در دانشگاه علامه طباطبایی است.
آنچه در دیدگاه‌های این استاد دانشگاه می‌بایست مورد توجه جدّی قرار گیرد، پرداختن به مبحث "بیداری اسلامی" و تأثیرات مهم آن بر جهان است. امروزه جهان درحال حرکت به سمت چندقطبی شدن است و ما شاهد نوعی بیداریِ تمدنی در جهان هستیم.کشورهای مختلف به طور جداگانه به دنبالِ ایجادِ بنیان‌های فکری برای تمدن‌سازی در چارچوب مورد نظر خویش هستند. جایگاه ایران در این عرصه در قلمرو تمدن اسلامی تعریف می‌شود.
متن کامل این گفتگو در ابنجا قابل مشاهده است.