تبیان، دستیار زندگی

چهار استان کشور درگیر پرونده واردات خودرو هستند

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: در حال حاضر چهار استان کشور درگیر پرونده‌های واردات خودرو هستند و قرار شده همه پرونده‌ها به تهران احاله شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خودرو
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده خسرو تاج و آذرمهر در پرونده واردات خودرو اظهار کرد: فرد اولی بازداشت نشده است و اگر وثیقه‌ای صادر نشده اطلاع ندارم ولی جرو کسانی است که از او تحقیق شده است. نفر دوم بازداشت بود اما اینکه الان آزاد شده یا خیر نمی‌دانم. پرونده‌هایی که در چند استان مطرح بود، همه به تهران احاله شده است. یک بازپرس ویژه برای این قضیه تعیین شده است.

معاون اول قوه‌قضائیه اضافه کرد: این مسئله سه بخش دارد؛ یک بخش مربوط به ثبت سفارش است که شرکت وارد کننده و افراد دست اندکار سازمان توسعه و تجارت در مظان اتهام هستند و برخی دلال‌ها نیز در این بخش تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند. بخش دوم اینکه این موارد چگونه از گمرک ترخیص شده است. آیا به صورت عادی بوده یا توام با فساد بوده است. بانک مرکزی که تخصیص و تامین کرده، آیا از اقدامات خلاف صورت گرفته در سازمان توسعه و تجارت اتفاق افتاده، مطلع بوده است یا خیر؟ الان چهار استان ما درگیر این موضوع هستند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اینکه انبار داروی کشف شده منتسب به دختر نعمت‌زاده است، صحت دارد یا خیر گفت: خبرش را شنیدم اما چون سازمان تعزیرات ورود کرده نمی‌دانم منتسب به آنها هست یا خیر.
منبع: تسنیم