تبیان، دستیار زندگی
شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را برروی خود بگذارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلوغ در17 گام  (1)

فاکتورهای اجتماعی

بلوغ در17 گام

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را برروی خود بگذارید.

روش های اجتماعی  زیر به شما کمک می کند تا راه رسیدن به کمال را آسان تر طی کنید. در مقالات بعد به بررسی دیگر فاکتور ها مثل خود شناسی می پردازیم.

1 ) مسئولیت پذیر باشید:

اساس شخصیت و درستی، مسئولیت پذیری می باشد. بدون هیچ عذر و بهانه ای یاد بگیرید که مسئولیت کارهایی را که انجام می دهید به عهده بگیرید. همانطور که تحسین و تمجید را قبول می کنید باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پیامد تصمیم های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید، چرا که قبول مسئولیت کار دشواری است. به عنوان مثال می توانید کارهایی را که به طور بالقوه خطرناک هستند، مثل رانندگی بیشتر از سرعت مجاز را ، انجام ندهید.

2 ) احساسات خود را کنترل کنید:

عدم توانایی در کنترل احساس می تواند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی لطمات جبران ناپذیری را به شما وارد آورد. نباید به طور کلی احساستان را بکشید ، بلکه باید آنها را از طریق یک سری رفتار و گفتار موجه بروز دهید. به عنوان نمونه اگر کسی از زور عصبانیت ، دست خود را برروی شما بلند کند، نباید سریعا عکس العمل مشابهی انجام دهید. اگر بتوانید همچنان خونسردی خود را حفظ کنید ، همه شما را به عنوان «آدم خوبه» داستان می شناسند.

3 ) بخشنده باشید:

موفقیت شما به کمک هایی بستگی دارد که در میان راه از دیگران دریافت می کنید. بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک کنید. اگر توان مالی شما اجازه می دهد می توانید هزینه ای را نیز به خیریه ها و سایر موسسات این چنینی اختصاص دهید. اگر دست شما از نظر مالی باز نیست می توانید از وقت خود استفاده کرده و به آموزش بچه های بی سرپرست بپردازید.

4 ) وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید:

صله رحم را از یاد نبرید. اگر نمی توانید همیشه به دیدنشان بروید، حداقل ارتباط تلفنی را قطع نکنید. این امر برای دوستانتان نیز صدق می کند. اگر سرتان خیلی شلوغ است، سعی کنید حداقل آخر هفته را با آنها بگذرانید. می توانید یک نوشیدنی با هم میل کنید . همیشه به خاطر داشته باشید که شما قبل از اینکه با  همسر تان آشنا شوید، دوستان و خانواده در زندگی شما وجود داشتند.

ادامه دارد...

منبع : روزنامه ابتکار- با تلخیص

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.