تبیان، دستیار زندگی

هشدار «آیت الله مدرسی» درباره توطئه تفرقه عراق و ایران

یکی از مراجع دینی شیعیان عراق درباره تلاش مشکوک برخی طرف‌ها برای ایجاد شکاف و تفرقه میان ملتهای ایران و عراق هشدار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 آیت الله سید محمد تقی مدرسی

آیت الله «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع دینی شیعیان عراق، درباره تلاش برخی طرف‌ها برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق هشدار داد.

وی دیروز (جمعه 10 آگوست) با صدور بیانیه‌ای درخصوص رویدادهای اخیر گفت: «عده‌ای به صورت مشکوک در حال تلاش برای اختلاف افکنی میان مردم عراق و برادرانشان در جمهوری اسلامی هستند».

آیت‌الله مدرسی افزود: «پیوند میان ملت عراق با برادران ایرانی بیش از این دسیسه‌ها است و آنان هرگز کمک‌های برادران ایرانی در ایام دشوار مبارزه با تروریسم و نیز شرایط بد اقتصادی را از یاد نمی‌برند».

وی تاکید کرد که بیشتر کشورهای بزرگ جهان و نیز کشورهای همسایه همچون ترکیه، پاکستان، لبنان و سوریه تحریم‌های اقتصادی را غیرقابل قبول می‌دانند.

آیت الله مدرسی ضمن تاکید بر ایستادگی ملت عراق در کنار ملت ایران، ابراز امیدواری کرد: «بحران‌ پیش رو گذرا بوده و با سربلندی از آن عبور خواهیم کرد».

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز در سخنانی دو پهلو در روز سه شنبه پیش گفته بود: «عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافق نیست اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است».

این مسئله با مخالفت مقامات سیاسی مختلف عراق همراه شد و جنبش عصائب اهل الحق، سازمان بدر، حزب الدعوة، جنبش «بشائر الشبابیه» (بشارت جوانان)، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ریاست جریان حکمت ملی از دیگر نهادها و شخصیت‌های عراقی هستند که مخالفت خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعلام کردند و خواستار عدم پایبندی بغداد به این تحریم‌ها شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.