تبیان، دستیار زندگی

گلکسی نوت 9 سامسونگ

پس از معرفی گلکسی نوت ۹ در روز ۱۸ مردادماه، سامسونگ، شش ویدئوی رسمی از پرچمدار خود منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی
سامسونگ در نهایت روز ۹ آگوست برابر با ۱۸ مردادماه، گلکسی نوت ۹ را در رویداد اختصاصی خود موسوم به Unpacked معرفی کرد. البته در این مراسم در کنار گلکسی نوت ۹، شاهد معرفی گلکسی واچ و گلکسی هوم هم بودیم.
 زومیت ساعتی بعد از معرفی، نگاه نزدیک به گلکسی نوت 9 سامسونگ را منتشر کرد. هم‌چنین در ساعات اولیه بعد از رونمایی، نمونه عکس‌های اولیه‌‌ی گلکسی نوت 9 سامسونگ به‌اشتراک گذاشته شد. ساعاتی بعد از مراسم رونمایی، جعبه گشایی زومیت از گلکسی نوت 9 سامسونگ نیز انجام شد.
هنوز چند هفته به عرضه‌ی رسمی آخرین پرچمدار کره‌ای به بازار باقی‌مانده است؛ اما Samsung با انتشار ۶ ویدئو رسمی از Galaxy Note 9، اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های پرچمدار خود ارائه داده است. در ویدئوها کسی درباره‌ی گوشی هوشمند جدید صحبت نمی‌کند؛ ولی از آنجایی که سامسونگ، معمولا به ساده‌تر کردن کارها فکر می‌کند؛ در قالب تصویر، همه‌چیز را به کاربران نشان می‌دهد. 
طراحی بسیار زیبا و براق گوشی با نمایشگر Infinity بزرگ ۶.۴ اینچی در رنگ‌های متنوع نشان داده می‌شود. قرار است گلکسی نوت ۹ در چهار رنگ مسی، صورتی، آبی آسمانی، و مشکی به بازار عرضه شود.
قلم S Pen نیز در مراسم رونمایی توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. قلم نسبت به نسل قبلی خود، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به نمایش می‌گذارد و یکی از ویژگی‌های خاص آن، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند است. قلم جدید گلکسی نوت ۹ می‌تواند از فاصله‌ی ۱۰ متری به‌جای شاتر دوربین گوش عمل کند و وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، فقط کافی است دکمه‌ی روی قلم را کلیک کنید، دکمه‌ی روی قلم به‌راحتی علمکردی مشابه شاتر دوربین خواهد داشت.
همانطور که در ویدئوی رسمی سامسونگ مشاهده می‌کنید، کاربران می‌توانند از قلم اس پن به‌عنوان نشانگر فیزیکی در جلسات ارائه و سخنرانی استفاده کنند. حتی وقتی گوشی را به نمایشگر بزرگی متصل کنید، قلم به‌راحتی در ارائه‌ی سخنرانی به شما کمک می‌کند.
همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین Galaxy Note 9 نیز تفاوت‌هایی نسبت به گوشی‌های قبلی پیدا کرده است. باوجودی‌که کیفیت تصویری مشابه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ارائه می‌دهد؛ ولی ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد که با آن می‌توانید حتی تصاویر بهتری بگیرید.
یکی از قابلیت‌های دوربین پرچمدار سامسونگ، ویژگی Flaw Detection است. این قابلیت، هر نقص یا اشکالی را که در تصویر وجود‌ داشته باشد، به کاربر هشدار می‌دهد. مثلا اگر چشمان کاربر در عکس بسته شده یا تصویر تار شده باشد، به کاربر اطلاع می‌دهد تا دوباره عکس بگیرد. قابلیت Scene Optimizer مبتنی بر هوش مصنوعی، المان‌های مختلف عکس اعم از سوژه و صحنه را شناسایی می‌کند و در بهینه‌سازی رنگ تصویر هم به کاربر کمک می‌کند.
شاید یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز Note 9، افزایش ظرفیت باتری باشد. درحالی‌که مدل قبلی از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت بهره می‌برد، گلکسی نوت ۹ مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی است. ظرفیت حافظه‌ی داخلی گوشی پرچمدار کره‌‌ای‌ها نیز افزایش یافته است. گلکسی نوت ۹ با ظرفیت داخلی پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایت و حداکثر ظرفیت داخلی ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. البته امکان افزایش ظرفیت حافظه‌ی داخلی با کمک microSD هم وجود دارد.
سامسونگ دکس به‌همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس معرفی شد؛ ولی گلکسی نوت ۹ نیازی به دکس داک سامسونگ ندارد. دکس داک به کاربران کمک می‌کند تا نمایشگر گوشی هوشمند خود را روی نمایشگر بزرگ‌تری نشان دهند. در گلکسی نوت ۹ تنها با کمک یک مبدل بسیار کوچک این کار امکان‌پذیر می‌شود. گلکسی نوت ۹ قرار است در تاریخ ۲۴ آگوست برابر با ۲ شهریورماه به بازار عرضه شود.
منبع:زومیت