تبیان، دستیار زندگی
این باغ در شهرستان كهگیلویه ودر شهر چرام واقع شده است ویكی از مهمترین جاذبه های توریستی منطقه می باشد. زمین حاصلخیز منطقه باعث شده كه از هر نوع درخت در این باغ پرورش یابد .باغ دارای چندین چشمه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

باغ چشمه بلقیس چرام :

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این باغ در شهرستان كهگیلویه ودر شهر چرام واقع شده است ویكی از مهمترین جاذبه های توریستی منطقه می باشد. زمین حاصلخیز منطقه باعث شده كه از هر نوع درخت در این باغ پرورش یابد .باغ دارای چندین چشمه می باشد كه از دهانه شمالی به باغ می ریزد وآب چشمه ها در جویبارهای مشبكی كه با اصول معماری قابل توجهی تراس بندی شده به استخر زیبائی سرازیر می شود. این باغ در شرق شهر چرام به فاصله 2 كیلومتری واقع شده ودر تمام فصول سال بالاخص فروردین مهیای پذیرایی از مهمانان وگردشگران عزیز است.

دریاچه كوه گل سی سخت:

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این دریاچه در شمال شرقی شهر سی سخت ودر حدود 8 كیلومتری آن همچون نگین آبی انگشتری كه اطراف آن را گلهای زرد نرگس، بنفشه وزنبق قرار گرفته یكی از استعدادهای با القوه ای است كه با سرمایه گذاری وتوجه به توانایی های این جاذبه گردشگری می توان آن را به استعدادهای بالفعل در آورد. این دریاچه كه در ارتفاعات دامنه نزدیك به قله كوه گل دنا واقع شده دارای جاده دسترسی آسفالته تا اردوگاه بوده ودقایقی كوهپیمایی این جاذبه زیبای خدادادی قابل رویت وبهره برداری است. در ضمن بهترین فصل بازدید گردشگران عزیز فصول بهار وتابستان بوده وزیبا ترین موقع آن در اردیبهشت است.

چشمه میشی:

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این چشمه در 4 كیلومتری شمال شرقی شهر سی سخت قرار دارد. با عبور از میان تاكستانهای شهر سی سخت این چشمه با آبی گوار در تمامی فصول سال جاری است. این چشمه از پرآب ترین وخنك ترین چشمه ها بوده به آن را چشمه بشونیز می گویند. بهترین فصل بازدید فصول بهار وتابستان بوده ودارای جاده دسترسی آسفالته در مسیر كوه گل می باشد.

دشتك سی سخت:

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

در حدود 4 الی 5 كیلومتری غرب شهر سی سخت در دامنه كوه دنا دشتی سرسبز كه نمایی از چهار قلعه اصلی دنا به نامهای قزل قلعه ، برج آسمانی، موره كل وقاش مستان برفراز خود دارد وهمچنین جاذبه ای زیبا ومكانی بسیار مناسب جهت تفریح گردشگران عزیز بوده وبهترین فصل بازدید فصول بهار وتابستان است.

تنگ تا مرادی:

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این تنگ در 50 كیلومتری غرب یاسوج در مسیر جاده دهستان سپیدار واقع شده است ودارای آبشاری زیبا وحوضچه های فراوان وخزه های زیبا می باشد. همچنین دارای اشكفتی است كه آب از بالایی آن به پایین سرازیر می شود ومنظره ای بسیار زیبا می آفریند. بهترین فصل بازدید گردشگران عزیز از ابتدای بهار وتابستان است.

مجتمع ویلایی یاسوج :

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این مجتمع با چشم اندازی زیبا مشرف بر شهر است و دارای 40 سوئیت و 80 تخت و همچنین چایخانه سنتی،رستوران و زمین بازی ،پذیرای مهمانان بیشماری از سراسر ایران اسلامی است.

پیست اسکی دنا :

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

این پیست در یكی از مناطق بكر كوهستانی یاسوج جنب منطقه آب نهر كاكان به فاصله 18 كیلومتری شهر یاسوج واقع شده است كه طول این پیست 600 متر و عرض آن 1500 و همچنین دارای خوابگاه و رستوران است و بهترین و جالبترین تفریح در فصل زمستان برای خانواده ها به شمار می آید.

صنایع دستی استان :

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(2)

استان دارای صنایع دستی و سوغاتی های فراوان می باشد كه مهمترین آنها عبارتند از : قالی، قالیچه، جاجیم،گبه،نمد،سیاه چادر،حور،گردو،عسل،روغن محلی،وكشك و سیب و انگور.

منبع:

تبیان کهگیلویه و بویراحمد

مطالب مربوط به استان:

کوه های استان کهگیلویه وبویراحمد

جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد(1)

صنایع دست بافت کهگیلویه نیازمند حمایت بیشتر است