تبیان، دستیار زندگی

کسب 6 مقام توسط رباتیک کاران ایرانی

تیم هایی اعزامی ایران به مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 در کشور تایوان با کسب 6 مقام خوش درخشیدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رباتیک
در سومین روز از مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 که در شهر تایچونگ کشور تایوان برگزار می شود،در بخش دانشجویی تیم های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوش درخشیدند.
در رقابت های لیگ ربات های پرنده در بخش ماموریت تیم ام ای وی AUTMAV این دانشگاه پس از تیم هایی از چین و تایوان موفق به کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.
در بخش دانش آموزی و در رده سنی زیر 19 سال تیم رباتیک دانش ایکس پرایم Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیم دانش اکسپرس Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد مقام دوم را کسب کند.
در لیگ ورزش ربات ها در رده سنی زیر 19 سال تیم دانش پلاس Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی مقام سوم را کسب کرد. در همین لیگ و در رده سنی زیر 14 سال نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت ها شد. در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی زیر 19 سال، تیم ترمیناتور Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابت ها شد.
بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا، از 15 تا 21 مرداد سال 97 و با حضور 250 تیم دانش آموزی و دانشجویی از 20 کشور در شهر تایچونگ کشور تایوان برگزار می شود، 24 تیم دانش آموزی و 9 تیم دانشجویی از ایران در این مسابقات حاضر هستند.
مسابقات رباتیک فیرا با هدف اشاعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی بین نسل جوان و تربیت نیرویی متخصص در جهت تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و دانشجویان همچنین توسعه این دانش در کشورهای مختلف برگزار شده و امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین‌المللی فیرا، برای دومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده در یک برنامه بین‌المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا پرداختند.
منبع:ایرنا