تبیان، دستیار زندگی

راهکارهایی برای راحت پوشیدن کفش های پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند زنانه، به همان نسبت که جذاب اند، سخت و آزاردهنده نیز می باشند. از آنجا که در میهمانی ها، خانم ها مجبورند ساعات زیادی را با کفش های پاشنه بلند سر کنند، در انتهای شب دچار پا درد می شوند. در این مواقع تنها آرزویی که دارند این است که به خانه برسند و کفش هایشان را از پا در آورند. اما ترفندهایی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید بدون هیج عذابی، کفش های پاشنه بلندتان را ساعت ها به پا کنید. برای دانستن این ترفندها، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوشیدن کفش پاشنه بلند
 
کفش تان را در فریزر بگذارید

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از ترفندهایی که می توانید برای کفش های پاشنه بلندتان بزنید، قرار دادن آنها به مدت 30 دقیقه در فریزر است. پس از این که کفش تان یخ زد، آن را از فریزر بیرون آورید و به پا کنید. آنوقت خواهید دید که چقدر راحت، فرم پاهایتان را به خود می گیرد. حتی می توانید قبل از قرار دادن کفش ها در فریزر، یک نایلون آب را در داخل کفش هایتان قرار دهید تا در فریزر یخ بزند. آب یخ زده کفش شما را تا حدودی گشاد می کند.

جوراب خیس بپوشید
قبل از پوشیدن کفش های پاشنه بلند، جوراب هایتان را خیس و سپس به پا کنید و کفش تان را روی آن بپوشید. با این کار کفش های شما کمی جا باز می کند و دیگر آنقدر پای شما را آزار نمی دهد.

از کفی استفاده کنید
اگر کفش تان فیت پایتان نیست و موقع راه رفتن کمی به این طرف و آن طرف می رود، می توانید از کفی استفاده کنید. کفی باعث می شود که نه تنها پاهایتان به کفش بچسبد، بلکه مانع از کاهش درد و التهاب نیز می شود. اگر کفش های جلو بازی دارید، از کفی طبی سیلیکونی استفاده کنید. این نوع کفه ها نامرئی بوده اما همان تاثیر کفه های عادی را می گذارند.

پاهایتان را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید
قبل از این که کفش های پاشنه بلندتان را به پا کنید، کمی کرم مرطوب کننده به پاهایتان بمالید. این کار از ایجاد تاول و درد جلوگیری می کند، به خصوص اگر کفش هایتان نو و تنگ هستند.

از پودر بچه استفاده کنید
اگر پودر بچه در دسترس دارید، آن را برای کفش هایتان به کار گیرید. مقداری از آن را بردارید و به پاهایتان بمالید. با این کار پاهای شما عرق نمی کند، در نتیجه ملتهب و متورم نیز نخواهد شد.

انگشتان تان را با چسب ببندید
برای این ترفند، تمام چیزی که شما بدان احتیاج دارید، یک چسب زخم است. انگشت سوم و چهارم پاهایتان را با چسبی ببندید تا فشار اضافی ناشی از درد عصب های بین آن 2 انگشت، کاهش یابد.

کفش هایتان را از پا در نیاورید
حتی اگر درد پاهایتان در کفش دارد شما را می کشد، درآوردن کفش هایتان در وسط میهمانی، حتی برای چند دقیقه، کار عاقلانه ای نیست. با این کار شاید پاهایتان برای دقایقی نفس بکشد، اما ورم آنها بیشتر شده و برای پوشیدن دوباره کفش باید درد بیشتری را متحمل شوید.

کفش هایتان را در خانه به پا کنید
حداقل یک هفته مانده به میهمانی، کفش هایتان را در خانه به پا کنید، به خصوص اگر نو و تنگ هستند. با این روش کفش تان کمی جا باز خواهند کرد و مشکل شما در میهمانی کمتر خواهد شد.

دئودورانت بزنید
قبل از پوشیدن کفش هایتان، به قسمت هایی از پاهایتان که فکر می کنید درد می گیرد و ورم می کند، دئودورانت بزنید.

راه بروید
اگر پاهایتان درد می کند، به جای این که بنشینید و کفش هایتان را از پاهایتان در آورید، هر از چند گاهی راه بروید. این کار بهتر از درآوردن کفش هایتان است.

به پاشنه تان دقت کنید
پاشنه کفش هم در راحتی پاهایتان اهمیت زیادی دارد. از پوشیدن کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند بپرهیزید. اگر چه با بلندتر شدن قدتان جذاب تر به نظر خواهید آمد اما آیا ارزش دارد که کل ساعات میهمانی را درگیر پادردتان باشید؟ اگر ساعات زیادی را می خواهید در میهمانی بگذرانید و روی پا باشید، ما کفش هایی با پاشنه های پهن را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا راحتی بیشتری نسبت به پاشنه های باریک دارند.

چسب زخم به همراه داشته باشید
اگر برای اولین بار است که کفش تان را می پوشید و از این که آیا به پایتان فشار خواهد آورد یا خیر، اطلاعی ندارید، یک چسب زخم به همراه داشته باشید. در این صورت، شما می توانید در مواقعی که کفش پشت پایتان را زد، چسب را به پشت پایتان بزنید تا هم از زخم شدن جلوگیری کند و هم از درد پایتان.

منبع : بیتوته
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.