تبیان، دستیار زندگی

 جلوگیری پلیس روسیه از رفت‌وآمد تروریست ها

کارشناس مسائل منطقه گفت: حضور پلیس نظامی روسیه در جولان به دلیل تبدیل این منطقه به گذرگاه عبوری تروریست‌ها به اسرائیل بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نعیمی
مصیب نعیمی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط جدید جولان اشغالی و درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای اسقرار یک نیروی غیر جنگی در این مناطق، اظهار کرد: حضور پلیس نظامی روسیه در مرز‌های جولان اشغالی به این دلیل بود که جولان به گذرگاه عبوری تروریست‌ها به اسرائیل تبدیل شد و سوریه نیز حضور نیروی غیرنظامی خود در این مناطق را قبول نمی‌کرد، چرا که با استقرار نیروی غیر نظامی، رفت آمد این نیرو‌ها به اسرائیل و تقویت آن‌ها توسط رژیم صهیونیستی تسهیل می‌شد.

وی گفت: سوریه در این موضوع با اعتماد به روسیه و اطمینان از عدم بازگشت تروریست‌ها به سوریه از طریق جولان با حضور پلیس نظامی روسیه در این مناطق موافقات کرده است.

نعیمی در پایان با بیان اینکه حضور پلیس نظامی روسیه در جولان اشغالی پس از بی اعتمادی سوریه نسبت به قوانین عبور و مرور در این مرز‌ها انجام شد، افزود: پلیس نظامی روسیه به عنوان نیرویی که رفت آمد تروریست‌ها را رصد می‌کند، در کنار نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در این مرز‌ها مستقر هستند تا در این نتیجه از حضور و تقویت آن‌ها در اسرائیل و بازگشت دوباره این تروریست‌ها به سوریه جلوگیری شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان