تبیان، دستیار زندگی

از دولت الکترونیک تا مقابله با تحریم‌ها

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اکثر گوشی‌های مسافری وارد شده به کشور، گوشی‌های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که نوسازی ظاهری شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
از دولت الکترونیک تا مقابله با تحریم‌ها
به گزارش تبیان به نقل از رونامه ایران، اگر شما جزو خوانندگانی هستید که به دلایلی نتوانسته‌اید سخنان مسئولان فاوا را در طول هفته پیگیری کنید با ستون روی خط فاوا با ما همراه شوید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اکثر گوشی‌های مسافری وارد شده به کشور، گوشی‌های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که نوسازی ظاهری شده‌اند. برای رفع مشکل از سازمان‌های مسئول پیگیرم اما فعلاً برای آنها اولویت‌های مهم‌تری از تلفن همراه وجود دارد.

18 درصد خدمات‌رسانی مربوط به نیروی انتظامی است. قوه قضائیه بیش از30درصد خدمت را به مردم ارائه می‌دهد که متأسفانه هیچ‌کدام این دستگاه‌ها و قوا به مرکز ملی تبادل اطلاعات داده متصل نیستند و در دولت الکترونیک به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند.


رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات: سهم زبان فارسی در محیط وب از 0.7 درصد در ۲سال پیش به ۱.۹ درصد رسید و در این شاخص از چین و ترکیه و حتی کشورهای عربی نیز سبقت گرفته و مسیر رو به رشدی را با سرعت طی می‌کنیم. این آمار مطابق با گزارش یک سایت معتبر بین‌المللی منتشر شده و این سایت به‌صورت آنلاین، تعداد صفحات وب را به زبان همه کشورها ارزیابی می‌کند. در این رده بندی، زبان انگلیسی ۵۰ درصد از سهم کل فضای وب را در اختیار دارد.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی: بعد از اجرای حکم قضایی درباره فیلتر تلگرام، روزی 2 میلیون کاربر در پیام رسان‌های داخلی عضو شدند. این نشان می‌دهد که اعتماد اجتماعی به پیام رسان‌های داخلی بالاست و مردم علاقه دارند از کالای ایرانی استفاده کنند.

صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل ارتباطات زیرساخت: با وجود فشارها و تحریم‌های بین‌المللی گام‌های بزرگی در ایجاد بستر لازم برای تحقق دولت الکترونیک و خدمات‌رسانی شبکه ملی اطلاعات برداشته شده است. تلاش این است که مسیر گسترش زیرساخت‌های ارتباطی، بر بستر تکنولوژی‌های جهانی هموار شده و با ایجاد بسترهای زیرساختی مطمئن و کارآمد، در ایجاد و ثبات دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات، تأثیرگذار باشیم.

رمضانعلی سبحانی‌فر،رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن: راه‌اندازی دولت الکترونیک باعث تسریع در خدمات‌رسانی به مردم، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از دخالت افراد در سیستم اداری و تخلف و فساد می‌شود. هرجایی که فساد وجود دارد نشان می‌دهد که افراد بیشتری در روند انجام کارها با امضاهای طلایی دست دارند. طبق گزارش‌های رسیده، وزارت ارتباطات زیرساخت‌های دولت الکترونیک را از نظر فنی صددرصد فراهم کرده است، ولی تنها 20 درصد دستگاه‌ها به دولت الکترونیک متصل شده‌اند. این درحالی است که بخش عمده خدمت‌رسانی مربوط به شهرداری‌هاست. 18 درصد خدمات‌رسانی مربوط به نیروی انتظامی است. قوه قضائیه بیش از30درصد خدمت را به مردم ارائه می‌دهد که متأسفانه هیچ‌کدام این دستگاه‌ها و قوا به مرکز ملی تبادل اطلاعات داده متصل نیستند و در دولت الکترونیک به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند. طبق گزارش سازمان استخدامی کشور باید 3 هزار دستگاه به دولت الکترونیک متصل شوند ولی تنها 105دستگاه به دولت الکترونیک متصل شده‌اند.
منبع: روزنامه ایران