تبیان، دستیار زندگی

پوشش بازی‌های آسیایی جارکاتا از دو شبکه تلویزیونی

همزمان با آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی، شبکه‌های سه و ورزش سیما این مسابقات آسیایی را پوشش می‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
پوشش بازی‌های آسیایی جارکاتا از دو شبکه تلویزیونی

تهیه‌کننده ویژه برنامه بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی از تدارک ویژه شبکه سه سیما برای پوشش این مسابقات خبر داد.

بهزاد کاویانی در این باره گفت: بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی از ۲۷ مرداد شروع می‌شودو  تا ۱۱ شهریور ادامه دارد. ویژه برنامه شبکه سه چند روز پیش از آغاز مسابقات روی آنتن می‌رود.

وی درباره نحوه پوشش این بازی‌ها در شبکه سه سیما افزود: بر اساس برنامه‌ریزی شورای سیاستگذاری ورزش سازمان، بازی‌های ایران از شبکه سه سیما و دیگر بازی‌های همزمان از شبکه ورزش پخش می‌شود. علاوه بر انعکاس بازی‌ها، ۲ ویژه برنامه هم پیش‌بینی شده‌ است. یک ویژه برنامه قبل و بعد از هر بازی به بررسی و تحلیل آن با حضور کارشناسان خبره هر رشته ورزشی می‌پردازد و ویژه برنامه دیگر هم شامل گزارش‌های مختلفی است که همکاران اعزامی از محل برگزاری مسابقات ارسال خواهند کرد.

کاویانی اظهار کرد: در این ویژه برنامه همچنین مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز به سمع و نظر بینندگان عزیز ارائه می‌شود. در این ویژه برنامه که هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود سعی کرده‌ایم برنامه‌ای جذاب و پرانرژی را با ضرباهنگ تند و البته دقیق به علاقه‌مندان ارائه دهیم. گروهی ۴۰ نفره از عوامل مختلف فنی جهت پوشش بازی‌ها اعزام می‌شوند و عده‌ای هم از گروه ورزش شبکه سه در ایران پوشش کامل این بازی‌ها را به عهده دارند. گروه اعزامی به جاکارتای اندونزی شامل گزارشگران و تصویربرداران و دیگر عوامل فنی در محل برگزاری بازی‌ها مستقر می‌شوند.

تهیه کننده ویژه برنامه بازی‌های آسیایی جارکاتا در پایان بیان کرد: در این دوره سعی کرده‌ایم بهترین افراد را اعزام کنیم تا شاهد کاستی‌های دوره‌های پیش نباشیم و این گروه اواسط هفته به محل بازی‌ها اعزام خواهند شد. سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت و با ارائه آیتم‌ها و گزارش‌هایی متنوع و جذاب، لحظات خوبی برای مردم عزیز ایران و بیننده‌های رسانه ملی رقم بزنیم.

همچنین احسان شیعه مدیر شبکه ورزش گفت: یک هفته پیش از شروع این مسابقات و از شنبه ۲۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ با ویژه برنامه «مجله آسیایی» میهمان خانه علاقمندان به ورزش می‌شویم.

وی تاکید کرد: این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای جواد خیابانی هر شب به مدت ۱۵۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت و از ۲۷ مردادماه همزمان با آغاز رقابت ها، کنداکتور شبکه منعطف به پخش بازی‌های مهم‌تر با تمرکز بر بازی‌های تیم‌های ایران می‌شود.

شیعه بررسی مسابقات دوره‌های گذشته و نحوه مدیریت ورزشکاران در فدراسیون‌های مختلف را از دیگر موضوعاتی دانست که پیش از مسابقات در برنامه «مجله آسیایی» به آن پرداخته می‌شود.

مدیر شبکه ورزش همچنین درباره پخش مسابقات بانوان گفت: به رسم همیشگی مسابقات بانوان ورزشکار ایرانی در رشته‌های رزمی، تکواندو و سایر رقابت‌هایی که با شرع و عرف تلویزیون هماهنگی دارد، پخش می‌شود

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان