تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام و المسلمین هوایی :

اگر خبرنگاران نباشند، خون شهدا پایمال می شود

معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از خبرنگاران گفت:بیش از 80 درصد خبرنگاران سنگرساز هستند، و اگر خبرنگاران نباشند خون شهدا پایمال می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اگر خبرنگاران نباشند، خون شهدا پایمال می شود

امروز 17 مرداد ماه، روز خبرنگاراست و بسیاری از چهره های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و غیره برای تقدیر از خبرنگاران، به این خبرگزاری آمدند و از مجموعه بازدید کردند.

حجت السلام و المسلمین هوایی در خصوص وظایف خبرنگاران گفت: روز خبرنگار روز بسیار مهمی است چرا که حرفه خبرنگاری از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در دوران هشت سال دفاع مقدس اصطلاحی به نام «سنگر سازان بی سنگر» داشتیم.
 
وی افزود:بیش از 80 درصد خبرنگاران سنگرساز هستند و در عین حال سنگر را نگه می دارند. اگر خبرنگاران نباشند، خون شهدا پایمال می شود.
 
 معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: خبرنگار شجاع و انقلابی، پرسش می کند،پژوهش می کند و اجازه نمی دهد که مسئولان به انحراف بروند و سخنی انحرافی به مردم بگویند. خبرنگار باید پای آرمان های انقلاب اسلامی و ایران بایستد.
  
وی در خصوص اهمیت این حرفه در جهان امروز اظهار کرد:  محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه می گوید که دشمن ما (مانند آمریکا) می خواهد که ایران و ایرانی نباشد. یعنی آنها فقط دنبال نابودی اسلام نیستند. ظریف با آن همه علم، تجربه و اطلاعات سیاسی که دارد، با توجه به محدودیت هایش به سبب موضوعات دیپلماتیک این موضوع را صراحتا مطرح می کند که این روز ها چه هجومی از  سوی دشمنان علیه ایران است، یک دیپلمات می گوید باید همه مقابل دشمنان بایستیم. خدا را شکر که مسئولان ما از جمله رئیس جمهور ، همگی مقابل دشمنان محکم ایستاده اند. در این برهه حساس، باید خبرنگاران بیش از پیش از انقلاب اسلامی دفاع کنند.
  
معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: خبرنگاران باید حقوق مردم را از مسئولان مطابه کنند. خبرنگاران باید در نهایت احترام نسبت به رئیس جمهور، نقد عالمانه، آگاهانه و مودبانه داشته باشند. خبرنگاران موظف هستند که نقد و مطالبه گری کنند.در مواجهه با حقیقت و باطل، وجدان به خوبی می تواند راه درست را نشان دهد. وجدان ما  درک می کند که در رسانه هایمان چه چیزی را بگوییم که انقلاب تقویت شود و چه موضوعاتی را مطرح نکنیم که سبب تضعیف نظام اسلامی نشود. خبرنگاران  باید این سنگر بزرگ را با تمام وجود حفظ کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان