تبیان، دستیار زندگی

کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو سایت

کامنت مارکتینگ یا Comment Marketing با معنای افزایش بازدید وب سایت، افزایش میزان فروش و محبوبیت وب سایت از طریق ارسال نظرات کاربران می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو سایت
هم اکنون ۹۹٫۹ درصد وب سایت ها دارای یک بخش بانام نظرات می باشند که جهت درج دیدگاه توسط کاربران کاربرد دارد.

کامنت مارکتینگ چیست؟
به صورت معمول از کامنت مارکتینگ می توان برای سه هدف استفاده کرد  .

کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری
بسیاری از افرادی که در زمینه سئو فعال هستند کامنت مارکتینگ را یکی از راه های دریافت بک لینک رایگان می دانند . هر چند گوگل در سال های اخیر این روش را نامناسب دانسته و ارزش و اعتبار این بک لینک ها را کاهش داده است اما به معنای فراموش شدن این روش نمی باشد .
همواره باید در تلاش باشیم تا راهی بهتر از این نوع کسب بک لینک را پیدا کنیم.

بهبود سئو سایت با پاسخ به نظرات
علاوه بر کسب بک لینک رایگان از طریق نظرات می توان جهت بهبود سئو نیز از این طریق استفاده کرد. گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت می دهد. زمانی که کاربران در سایت نظرات خود را درج می کنند گوگل متوجه محبوبیت سایت شما و اهمیت مطالب سایت برای کاربران را متوجه خواهد شد. هم چنین باتوجه به اینکه نظرات ارسال شده توسط کاربران در رابطه با موضوع مطلب می باشد در نتیجه موجب افزایش اصطلاحات در این رابطه خواهد شد و شانس کسب رتبه در عبارات طولانی افزایش خواهد یافت.

افزایش فروش با هدف گذاری در نظرات
یکی از بهترین راه های جهت افزایش اعتماد در میان کاربران پاسخ دهی به نظرات و مشارکت کاربران در بخش نظرات می باشد. زمانی که یک کاربر به صفحه محصول شما وارد می شود با مطالعه بخش های مختلف و بخصوص نظرات کاربران و خریداران قبلی اعتماد بیشتری نسبت به شما و کسب و کار شما کسب خواهد کرد که در این صورت به صورت قابل توجهی میزان فروش شما افزایش خواهد یافت.

استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو سایت
همان گونه که گفته شد کامنت مارکتینگ با هدف افزایش فروش ، محبوبیت وب سایت و بهبود جایگان سایت در نتایج گوگل است . در این مقاله سعی داریم تا استراتژی هایی ازکامنت مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو سایت را معرفی کنیم.

مهم ترین استراتژی هایی که می توانند در اثر بخش کردن کامنت مارکتیک موثر باشند:
- پاسخ سریع به نظرات کاربران . در غیر این صورت کاربر به سراغ دیگر سایت ها خواهد رفت
- پاسخی دقیق و بدون ارجاء کاربر به دیگر صفحات و بخش های سایت 
- اطلاع رسانی به کاربر از طریق ایمیل یا پیامک پس از پاسخ به دیدگاه 

علت تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو داخلی چیست؟
۱- افزایش میزان رضایت کاربران از محتوای صفحه
یکی از فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت رضایت کاربران می باشد . گوگل روش های زیادی برای بررسی و سنجش میزان رضایت کاربران از وب سایت ها دارد که همگی توسط الگوریتم رنک برین آنالیز می شوند.
صفحاتی از وب سایت ها که دارای بخش نظرات می باشند و هم چنین محتوایی ویژه و سوال برانگیز ارائه می دهند دارای زمان حضور یا همان  Dwell Time بیشتری خواهند بود.

۲- افزایش کلمات موجود در صفحه و تقویت کلمه کلیدی
هر کاربر دارای ادبیاتی خاص می باشد و زمانی که در سایت شما اقدام به نظر دهی می کند با همان ادبیات خاص خود و کلمات مدنظر خود کامنت خود را ثبت می کند . همین گستردگی دایره ادبیاتی در سایت موجب افزایش میزان کلمات موجود در سایت و همچنین افزایش میزان عبارت مرتبط با کلمه کلیدی اصلی صفحه می شود.
این احتمال بسیار وجود دارد که سوالات کاربران در بخش نظرات درج شده اند بعد ها توسط دیگر کاربران جستجو شود که موجب افزایش اعتبار شما و ارزشمند بودن صفحه شما در نزد گوگل خواهد شد.

۳- بروز رسانی مستمر صفحه
توجه گوگل به محتوای ماندگار و ارزشمند بسیار زیاد است . ارسال نظر توسط کاربران در سایت نشان دهنده ماندگاری و ارزشمندی محتوای شما می باشد. همچنین زمانی که یک نظر توسط کاربر در سایت شما درج می شود موجب بروزرسانی محتوای سایت و اضافه شدن بخشی به محتوای صفحه می شود . هردو عامل موجب افزایش مجبوبیت نزد گوگل و همچنین موجب بهبود جایگان در نتایج گوگل خواهد شد.

تکنیک هایی برای کامنت مارکتینگ در سایت
با استراتژی هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد شما خواهید توانست که به صورت چشم گیری میزان کامنت مارکتینگ را در سایت خود بهبود ببخشید و در نتیجه به هدف هایی که پیشتر از این آن ها را معرفی کردیم برسید.

۱- تشویق کاربران به ارسال دیدگاه
به صورت کلی مشارکت کاربران وب سایت هایی با موضوعات تخصصی در سایت کم می باشد. آن ها کمتر ترجیح می دهند که نظرات خود را در سایت به اشتراک بگذارند. شما باید به آن ها اعلام کنید که ارسال نظر توسط آن ها برای شما بسیار ارزشمند می باشد.
بهترین راه استفاده از جملاتی برای تشویق کاربران برای ارسال نظر می باشد . شما بهتر است که در بالای بخش نظرات جمله ای جهت تشویق آن ها برای درج نظر قرار دهید.
تشویق آن ها به درج کامنت می تواند میزان مشارکت را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

۲- پاسخ دهی کامل با هدف سئو
همه ما دیگر این را می دانیم که محتوا پادشاه هست . همواره تمامی افرادی که اقدام به تولید محتوا میکنند دغدغه ای در جهت کمبود محتوا دارند . نظرات کاربران به شما کمک خواهد کرد تا دید بهتری را نسبت به موضوع مطلب پیدا کنید و بتوانید به صورت مداوم مقاله خود را بروز کنید.
هم چنین یک دیدگاه در سایت همانند یک پاراگراف از مقاله شما می باشد و به همان میزان دارای ارزش می باشد . هرگاه نظری را در سایت خود دریافت کردید ، سعی کنید پاسخی کامل و با هدف سئو و برپایه کلمات کلیدی خود ارائه کنید. با این روش شما حجم محتوای صفحه خود را خواهید توانست که افزایش دهید . هم چنین میزان نرخ استفاده از کلمات کلیدی به شکل چشم گیری افزایش خواهد یافت.

۳- پاسخ هایی با هدف دریافت نظری دیگر از کاربر
گاهی اوقات افراد سوالاتی را از شما خواهند پرسید که در واقع طرحی کلی و جامع دارند و درواقع به ریز جزئیات موضوع سوال اشاره نخواهند کرد .
شما در این نوع نظرات بهترین فرصت را دارید تا علاوه بر این که پاسخی کامل و با هدف سئو را به کاربر ارائه کنید خواهید توانست یک سوال دیگر نیز از کاربر بپرسید . چرا باید سوالی دیگر را از کاربر بپرسید ؟
شما بعد از نوشتن پاسخ سوال با طرح یک سوال از خود کاربر خواهید توانست تا مشارکت بیشتری از کاربر را جذب کنید و هم چنین میزان محتوای سایت خود را با پاسخی دیگر از کاربر افزایش دهید.

۴- خودتان شروع کننده نظر دهی باشد
بله خودتان شروع کننده باشید . محتوایی که نظرات در آنها درج نشده است شانس پایین تری را برای دریافت مشارکت از کاربران را خواهد داشت. زمانی که دیدید کسی نظری را در رابطه با محتوای شما ثبت نکرده است می توانید خودتان به عنون یک کاربر در قسمت نظرات دیدگاهی را ثبت کنید . بله می توانید سوالی در رابطه با موضوع را مطرح کنید .
سپس می توانید به عنوان مدیر وب سایت پاسخی جامع را به سوال طرح شده ارائه کنید .
این روش موجب خواهد شد تا کاربرانی که به تازگی به سایت شما مراجعه کرده اند با دیدن نظر تخصصی و جامع شما در رابطه با سوال مطرح شده اعتمادی کافی را جهت دریافت پاسخ از یک کارشناس حرفه ای بدست آورند. در این صورت شانس افزایش مشارکت کاربران افزایش خواهد یافت.

نکته: در صورتی که از این روش استفاده کردید همواره در تلاش برای درج نظرات مثبت نباشید و از نظراتی منفی نیز استفاده کنید و سپس به دفاع از محصول و مقاله خود با ارائه پاسخی مناسب اقدام کنید.

سخن پایانی
هیچ گاه و به هیچ وجه در کامنت مارکتینگ زیاده روی نکنید و به هیچ عنوان دست به پاسخ دهی نامناسب به کامنت های کاربران نداشته باشید چرا که ضربه ای سخت را به سایت خود وارد خواهید کرد . برای استفاده از این روش ها تنها یک هدف داشته باشید و آن فقط بهبود سئو و افزایش مشارکت کاربران باشد.

مطالب مرتبط:
تکنیک هایی برای بهبود سئوی خارجی سایت شما
سئو و بهینه سازی تصاویر

منبع: https://iranitarh.com