تبیان، دستیار زندگی

۹ نکته مهم در معرفی برند در شبکه های اجتماعی

نکات مثبت در معرفی برند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۹ نکته مهم در معرفی برند در شبکه های اجتماعی
نکات مثبت در معرفی برند
ظاهر جذاب برای مشتری

ایجاد یک لوگو خوب به همراه سایت حرفه ای که دارای قابلیت های متنوع و جذاب برای مشتریان می باشد هدف اصلی شما برای رسیدن به خواسته های تان را میسر می سازد. وب سایت معرفی کننده شرکت و یا سازمان شماست و هر چقدر خود را حرفه ای جلوه دهید همان قدر می تواند به معرفی محصول شما و جذب مشتریان شما کمک می کند و شما را توسعه و رونق می بخشد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط با مشتریان
رمز واقعی کسب و کار ارتباط با مشتریان و پیگیری مسائل و مشکلات آنان می باشد. بدین ترتیب بازاریابی مهم تر از انتخاب محتوا برای سایت تان می باشد. استراتژی های بازاریابی باید بنا به خواسته های مشتریان باشد، بنابرین هدف از ایجاد یک سایت تنها معرفی خود یا شرکت و یا محصولتان نیست بلکه انتشار مطالب و محتوایی است که کاربر پسند باشد.
۹ نکته مهم در معرفی برند در شبکه های اجتماعی
شعار هدفمند
در دنیای دیجیتال میان مشتریان و سازمان ها درگاه های ارتباطی فراوانی وجود دارد که مشتریان با دیدن پیام های مختلف از سوی کاربران دچار سردرگمی می شوند. سازمان شما همیشه باید یک پیام واحد و هدفمند توسعه یافته داشته باشد که تصور محکم و پا برجایی از شرکت شما در ذهن مشتریان تان برقرار کند .

هدایت فکر مشتریان
تمامی فروشندگان و بازاریابان می توانند به راحتی محصول شرکت را به راحتی تبلیغ کنند و به فروش برسانند حال این سوال در ذهن خود مطرح کنید که چگونه میشوند ذهن مشتریان را رهبری نمود . منظور از هدایت افکار مشتریان ایجاد افکار جذاب و مثبت برای معرفی کالا به روش سنتی به جای تبلیغ است که این روش موثرترین راه برای جذب مشتریان می باشد. حال چگونه می توانیم ذهن مشتریان را هدایت و رهبری کنیم؟ خواندن افکار و ذهن مشتریان کار آسانی نیست و احتیاج به زمان و تلاش های زیادی دارد اما اگر از این روش سنتی به جای تبلیغات بتوانید استفاده کنید از تمام رقبا می توانید در کار فروش خود جلو بزنید
۹ نکته مهم در معرفی برند در شبکه های اجتماعی
نکات منفی معرفی برند
ظاهر سازی
اگر محصول خود را بیش از حد و فراتر از قابلیت های آن جلوه دهید مشتریان حس اعتمادشان را نسبت به شما و محصول تان از دست می دهند و احساس می کنند فریب خورده اند. تصویری که در ذهن آن ها از شما و سازمان فروش شما در ذهن شان دارند خدشه دار می شود. شما باید در معرفی سازمان تان شفاف سازی و هدفمند عمل کنید تا بتوانید حس اعتماد و جلب مشتری را فراهم سازید.همگام سازی آن چه مشتریان درباره شما می دانند و خوانده اند با آنچه که در عمل می بینند کلید حس اعتماد و قرارداد بستن شما میان مشتری و محصول تان می باشد.

به کاربردن شبکه های اجتماعی به عنوان یک مسیر یک طرفه
شبکه های اجتماعی با رسانه هایی مانند تلوزیون و رادیو و رسانه هایی که فقط معرف محصول می باشند بسیار متفاوتند. در شیوه های سنتی معرفی محصول ان ها فقط یک تصویر از محصول در ذهن مشتریان ایجاد میکردند و راهی برای رسیدگی به سوالات انتقادات و پیشنهادات مشتری میسر نبود اما شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما و مشتریان تان فراهم آورده که بتوانید علاوه بر معرفی محصول به سوالات آنان پاسخ داده و یا نظر سنجی و پیشنهادات و انتقادات ان ها را ببینید. هدف از این کار این ست که به آن ها بفهمانید که آن ها نیز درمعرفی محصول شما هم سهیم هستند.
۹ نکته مهم در معرفی برند در شبکه های اجتماعی
کپی و تقلید از محصولات شرکت های دیگر
کپی برداری تنها عملی ست که ضعف خود را به دیگران بازگو می کند و نه تنها مشتریان بلکه معرف آن کسب و کارها نیز از این کار خوش شان نمیاید. بهترین روش برای معرفی محصول تحقیق و پرس و جو برای نیازهای بازار است. با استفاده از تکنیک های مختلف می توانید محصول خود را در بازار عرضه کنید . آنچه که شما را از دیگران متمایز می کند متفاوت بودن برند شماست.

تبلیغ فقط در دنیای مجازی
با اینکه نقش دنیای مجازی در تبلیغات و معرفی محصولات غیر قابل توصیف است ولی نباید از دنیای واقعی نیز غافل شوید. می توانید با سازمان های کوچک و مرتبط همکاری کنید.فراموش نکنید که ایجاد روابط حظوری و عاطفی بسیار موثر تر از فضای مجازی می باشد . می توانید با رهبران سایر سازمان ها ارتباط برقرار کرده و هر یک از این افراد دوستان و مربیان شما برای معرفی محصول تان می باشد.

فراموش کردن عوامل بیرون از سازمان
با اینکه بعضی از عوامل مانند فرهنگ و منطق برای ایجاد یک برند نقش مهمی دارد ولی برای معرفی سازمان نباید از بعضی از عوامل غافل بود.باید از بعضی عوامل مثل سازمان های دیگر موقعیت ها و عوامل اجتماعی اقتصادی سیاسی فرهنگی هنری و … نیز بهره برد و از آن ها در ایجاد توسعه و همکاری در بالا بردن رتبه سازمان و برند بهره برد. اگر این عوامل را در نظر داشته باشیم حس اعتماد و اطمینان از سازمان و محصول تان برای مشتریان تان فراهم می یابد.

مطالب مرتبط:
۷ نکته طلایی برای تحول بیزینس در شبکه های اجتماعی
تکنیک هایی برای بهبود سئوی خارجی سایت شما
شبکه های اجتماعی مجازی، بستری برای آموزش و یادگیری

منبع: https://iranitarh.com