تبیان، دستیار زندگی

طرح استعدادیابی نونهالان

کاظمی‌نژاد: هدف از تشکیل تیم ملی نونهالان تمرینات سنگین و شرکت در مسابقات نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 وزنه‌برداری
مدیر تیم‌های ملی پایه وزنه‌برداری گفت: هدف از تشکیل تیم ملی نونهالان انجام تمرینات سنگین و شرکت در مسابقات رسمی نیست.
محمدرضا کاظمی‌نژاد درمورد انتقاداتی که به تشکیل تیم ملی نونهالان وزنه‌برداری شد است گفت: هر کاری که در چهارچوب و نظام‌مند انجام شود ارزشمند است. از مطرح شدن چنین مسائلی تعجب می‌کنم.
وی هدف از تشکیل تیم ملی در این رده را آزادی تفکر مربیان عنوان کرد و گفت: حداقل رده سنی نوجوانانی که در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند 13 سال است یعنی حداقل از 12 سالگی باید تمرینات را شروع کنند گروه سنی به عنوان نونهالان تعریف نشده است اما ما برای داشتن پشتوانه در رده نوجوانان و همچنین استعدادیابی اقدام به تشکیل این رده سنی کردیم که در بسیاری از رشته‌های ورزشی المپیکی ما از جمله کشتی وجود دارد.
مدیر تیم‌های ملی پایه وزنه‌برداری تصریح کرد: هدف از تشکیل تیم ملی در این رده تمرینات سنگین و شرکت در مسابقات رسمی بین‌المللی نیست. در کنار انجام تمرینات برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، آنتی دوپینگ، تغذیه، مسائل اخلاقی و اجتماعی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهیم و کلاس‌های مدون و تعریف‌شده‌ای برای این عزیزان برگزار می‌شود.
کاظمی‌نژاد با بیان اینکه اولین دوره این طرح در کرج برگزار شد و نتایج مطلوبی در پی داشت گفت: با توجه به این برنامه‌ریزی مربیان تیم ملی تمرکز بیشتری روی کارشان خواهند داشت و به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری در این رده سنی در آینده می‌تواند نتایج بهتری برای ما در بر داشته باشد.
در تمام مراحل این رقابت‌ها پزشکان تغذیه، ماموران نادو و مربیان باتجربه مسائل فنی و علمی را به نونهالان آموزش می‌دادند تا از همان رده‌های پایه با شناخت بالا بیایند.
وی افزود: یکی از آموزش‌های این است که به دنبال گرفتن جای قهرمانان بزرگ در کوتاه مدت نباشند بلکه باید وزنه‌برداری را به صورت علمی و اصولی فرا بگیرند و با صبر و پشت سر گذاشتن زمان مناسب به رده‌های ملی به مدال‌های معتبر دست پیدا کنند. در طرح استعدادیابی که در کرج برگزار شد به عنوان منطقه دو طرح‌های دیگری نیز در چهار منطقه دیگر برگزار خواهد شد که حدود 550 نفر ثبت‌نام کردند.
از اواخر امسال نیز بعد از مسابقات المپیاد نخبگان کشور که با موافقت وزارت ورزش در 30 رشته ورزشی با حضور 10500 نفر از 28 استان برگزار می‌شود کردستان میزبان نخبگان وزنه‌برداری رده‌های پایه خواهد بود و بعد از مسابقات کشوری وزنه‌برداران کشور برای حضور در تیم‌های ملی دعوت می‌شوند.
مدیر تیم‌های ملی پایه وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: بدون شک در سال‌های ‌آیندهاز این استعدادها بهره خوبی خواهیم برد و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. این طرح یک طرح ملی است و در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای ا ست که با وزارت ورزش امضا کرده‌ایم و مورد تایید و تصویب عالی‌ترین مرجع ورزشی در کشور است. 
منبع:فارس