تبیان، دستیار زندگی

پنجمین کارگاه ارتقاء کاتبان و مدرسان قرآن کریم برگزار شد

مهدی بابایی مدیر اجرایی دارالکتابه از برگزاری پنجمین کارگاه ارتقاء کاتبان و مدرسان قرآن کریم به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم دارالکتابه خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قران

مهدی بابایی مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن و کریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های این مرکز گفت: پنجمین کارگاه ارتقاء کاتبان و مدرسان قرآن کریم به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم دارالکتابه در سالن حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست سی نفر از اساتید و کاتبان نسخ نویس دارالکتابه شرکت داشتند که در سه بخش اجرا شد.

بابایی افزود: بخش اول با حضور استاد مهدی سیف مقوله قرائت و کتابت و مفاهیم آیات از سوره مبارکه تکویر و ارتباط با اینها بیان شد همچنین تلاوت سوره توسط استاد ابوالقاسم انجام شد.

مدیر اجرایی دارالکتابه با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی مدیر کتابخانه و موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به جمع آوری قرآن‌های چاپی در این کتابخانه اظهار کرد: کتابت‌های مختلف در این گنجینه ارزشمند موجود است به همین علت این گنجینه مورد استقبال علاقه‌مندان و صاحب نظران قرار گرفته است.

 بابایی تصریح کرد: اعضای این نشست به دنبال تجلی قرآن کریم در سطح ملی و بین‌المللی هستند که این کار بزرگ یک توفیق الهی است؛ اگر هنرمندی معانی قرآن کریم را در خط متجلی کند به قله‌های رفیع هنر رسیده است.

در پایان بخش دوم جلسه با نکاتی در خصوص کتابت در معرض  بحث و بررسی و نقد قرار گرفت و سپس زیارت و پذیرایی و در بعد از ظهر بازدید از نسخه های خطی آستان حضرت معصومه (ع) با حضور نسخ نویسان انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر