تبیان، دستیار زندگی

شور و شوق جوانان از اتفاقات عرصه شعر آئینی است

محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی، درباره حضور جوانان در عرصه شعر گفت: انرژی و شور و شوق جوانی در عرصه شعر و همچنین حرف‌شنوی از اساتید سبب شده است تا اتفاقات بزرگی در عرصه شعر آیینی رقم بخورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی،

محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی، درباره حضور جوانان در عرصه شعر گفت: انرژی و شور و شوق جوانی در عرصه شعر و همچنین حرف‌شنوی از اساتید سبب شده است تا اتفاقات بزرگی در عرصه شعر آیینی رقم بخورد و ازهمین رو این سبک شعری یک سر و گردن از همه سبک‌ها بالاتر است.

مجاهدی همچنین درباره حضور جوانان در عرصه شعر آیینی گفت: انرژی و نیروی ممتاز جوانی در هر عرصه ای که وارد شود، می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. مسلما این نیرو و سرمایه در کنار انگیزه معنوی شعر آیینی سبب شده است تا جوانان با حضور در این سبک شعری بتوانند تحولات بزرگی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر شما به شاعران شعر آیینی نگاهی بیندازید می بینید که اکثرا جوان هستند و اگر به محافل سری بزنید خواهید دید که تا چه اندازه جوانان حضوری پرشور دارند که توانسته اند با فراگیری دانش، اصول شعری و توجه به نکاتی که اساتید گوشزد می کنند شعر آیینی را در جایگاه مطلوبی قرار دهند. نگاه نو و تازه، تصویرگرایی منحصر به فرد، ترکیب سازی‌ها و استخدام واژگان و همچنین انگیزه دوچندان برای حضور در محافل سبب شده است تا شعر آیینی نسبت به سایر حوزه های شعری یک سر و گردان بالاتر بایستند.

این شاعر آیینی تصریح کرد: زمانی که از اهل بیت سخن به میان می آید اصول شعری، ساختار ادبی در کنار جوشش روحانی، سبب می شود شعر از جایگاه ممتازی برخوردار شود ... در کنار کمیت شعرا و و تعداد کسانی که در این  مسیر حضور دارند، کیفیت و محتوا نیز خود بر روح شاعر اثرگذار است و جنبه هایی از روح حماسی و ناگفته های معنوی دیگر را برای شاعر به ارمغان می‌آورد و از همین رو شاعر تجربه ای می کند که در رشته های دیگر شعری کمتر شاهد آن هستیم.

منبع: روابط عمومی حوزه هنری