تبیان، دستیار زندگی

برگزاری مراسم گرامیداشت پیشگام گرافیک و نقاشی ایران در فرهنگسرای ارسباران

آیین سپاس «استاد محمد بهرامی» از پیشگامان نقاشی وگرافیک باحضور جمع کثیری از استادان گرافیک و نقاشی در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
برگزاری مراسم گرامیداشت پیشگام گرافیک و نقاشی ایران در فرهنگسرای ارسباران

در مراسم گرامیداشت استاد محمد بهرامی نمایشگاهی با آثار او  گشایش می یابد.

همچنین تمبر یادبود «استاد محمد بهرامی» با حضور استادان آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، قبادشیوا ، علی اکبرصادقی، حسین محجوبی، مجید بلوچ، عباس مشهدی زاده، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، کورش قاضی مراد، جمشید حقیقت شناس، سیروس آقاخانی در این برنامه رونمایی می شود.

محمد بهرامی متولد سال 1305 است . وی طراح گرافیک ، نقاش و نگارگر از پایه گذاران گرافیك نوین ایران است و در صنایع مستنظرفه نزد استادان نقاشی  ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشكده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. او دوره عكاسی را در انستیتو عكاسی نیویورك با درجه ممتاز به پایان رساند.

 بهرامی سال 1325 نخستین آتلیه خود را به نام «آرک» از نخستین آتلیه های گرافیک ایران  با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد وبسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو ، محمد احصایی ، علی اکبر صادقی ، پرویز کلانتری ، ‌محمد تجویدی ، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری ، حسین اسلامیان ، محمد علی زاویه ، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.

محمد بهرامی سالهاست به تالیف کتاب «تاریخ هنر ایران» مشغول است و بدین منظور چند کتاب دیگر را نیز ترجمه کرده است. وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده است که دسامبرسال 1972برابر با آذر1351  از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش در آمد.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار استاد بهرامی تا 28 مرداد در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان