تبیان، دستیار زندگی

روایت ایستادگی سرباز جوان در برابر ارتش شوروی در«مرز مه آلود»

آتبین حسینی کارگردان مستند«مرز مه آلود» گفت:این مستند رشادت های سرباز جوانی را روایت می کند که در جنگ جهانی دوم در برابر ارتش شوروی ایستادگی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روایت ایستادگی سرباز جوان در برابر ارتش شوروی در«مرز مه آلود»

ایستادگی سرباز جوان در برابر ارتش شوروی در«مرز مه آلود» آتبین حسینی کارگردان مستند«مرز مه آلود» گفت:این مستند رشادت های سرباز جوانی را روایت می کند که در جنگ جهانی دوم در برابر ارتش شوروی ایستادگی می کند. آتبین حسینی کارگردان مستند«مرز مه آلود» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص ادای دین خود به شدا و خانواده شهدا گفت: مستند«مرز مه آلود» روایتگر تاریخ شفاهی مردمان مرزنشین شهرستان نمین و خاطرات‌شان از حسینعلی صدآفرین است و رشادت های سرباز جوانی را روایت می کند که در سال 1320 در مقابل ارتش شوروی که در جنگ جهانی دوم وارد ایران می شود ایستادگی می کند و در نهایت شهید می شود.

وی در ادامه درخصوص ساخت این اثر بیان کرد:همیشه این دغدغه را داشتم که حتما در مورد این جوان اثری را بسازم و ادای دینی به این سرباز و حماسه بزرگی که در آنجا رقم زده، ایجاد کنم و امروز خوشحالم که بالاخره توانستم این زندگی را بسازم تا مردم کشورم بدانند که چه شیر مردانی از کشور و ناموسشان دفاع کردند تا آن ها بتوانند درآرامش زندگی کنند و قدر سرزمینشان را بدانند.

وی در پایان به برگزاری جشنواره هایی با موضوع ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت:جشنواره ها باید به چنین موضوعاتی توجه کنند تا ادای دینی  به افرادی باشد که در این مسیر گام برداشتند و امروز نوبت ماست که رشادت و ایثار این انسان ها را روایت کنیم تا جوان های امروز هم تاریخشان را درک کنند و غیرت ایرانی در وجودشان زنده شود.

انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .