تبیان، دستیار زندگی

ایجاد رشته‌ های جدید در شاخه کاردانش برای حمایت از صنایع دستی

مدیر کل دفتر آموزش‌ های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات مشترک سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال برای حمایت از صنایع دستی، رشته‌ های جدیدی در شاخه کاردانش ایجاد می‌ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ایجاد رشته‌ های جدید در شاخه کاردانش برای حمایت از صنایع دستی
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش؛ به نقل از آنا، مصطفی آذرکیش با بیان اینکه دستگاه‌ های متولی مهارت، موسسات تولیدی و خدماتی هر ساله متناسب با نیاز بازار پیشنهاد‌هایی را برای ایجاد رشته جدید در شاخه کاردانش ارائه می‌کنند، گفت: امسال سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی آموزشی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمامی استان‌ ها بازدید و جلساتی را برگزار کردند که در نهایت منجر شد تا برای حمایت از صنایع دستی، رشته‌ هایی در شاخه کاردانش ایجاد شود.
وی افزود:‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشته‌ هایی را متناسب با بازار کار در هر استان به دفتر کاردانش پیشنهاد داد که پس از انجام بررسی‌ های لازم، همکاران ما پیشنهادات مورد تایید را به سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی آموزشی ارسال کردند.
مدیرکل دفتر آموزش‌ های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش یادآور شد: سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی آموزشی با بررسی زیر ساخت‌ های لازم برای تهیه مواد آموزشی در نهایت فهرستی را به شورای عالی آموزش‌ و پرورش جهت تایید و بررسی ارسال کرده است.
آذرکیش با تاکید بر این که رشته‌ های پیشنهادی عمدتاً در راستای اشتغال‌ زایی و حمایت از صنایع دستی در تمامی استان‌ ها است، بیان کرد: رشته‌ های پیشنهادی در هر استان با توجه به ظرفیت استان،‌ بازار کار و ... متفاوت است.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی شاخه کاردانش جهت اصلاح هرم شغلی کشور تاسیس شده است، بنابراین موظف است هر سال با نیازسنجی بازار کار رشته‌ های مورد نیاز را ایجاد و رشته‌ های فاقد کاربرد را از گردونه حذف کند

مطالب مرتبط:
شاخه کاردانش در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد
ثبت نام بیش از 181 هزار هنرجو در شاخه کاردانش

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش