تبیان، دستیار زندگی

اصغر حاجیلو در گفت و گو با مشرق:

دکتر استقلال جان بازیکن حریف را نجات داد

سرپرست تیم استقلال گفت: وینفرد شفر در رختکن ورزشگاه فولادشهر مانند یک روانشناس کاری کرد که بچه های استقلال در نیمه دوم نفس ذوب آهن را گرفته بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دکتر استقلال جان بازیکن حریف را نجات داد

سرویس ورزش مشرق – اصغر حاجیلو سرپرست جدید تیم استقلال در اولین تجربه دوباره اش با این تیم در دیدار با ذوب آهن روی نیمکت آبی پوشان نشست و بیش از پیش در جریان اتفاقات مربوط به نیمکت تیم در حین برگزاری یک مسابقه قرار گرفت.

اصغر حاجیلو در گفت و گو با مشرق ، درباره شرایط تیم استقلال پیش از دیدار با تراکتورسازی و حاشیه های آن بازی حرف زد.

متن این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*بازی پر خبری در اصفهان داشتید؟

- هم پرگل بود هم پر خبر! فکر می کنم هر کس بازی را نگاه کرد از دیدن یک فوتبال کاملا جذاب سیراب شد.

* از داوری شروع کنیم! خیلی ها از جمله فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران به قضاوت بیژن حیدری ایراد گرفتند؟

- گاهی پیش می آید. البته من هم دوست داشتم گل سالم میلاد زکی پور را آفساید نمی گرفتند یا خطا روی این بچه درون 18 قدم را پنالتی اعلام می کردند و یا حتی محمد دانشگر که بچه خیلی خوبی است را اخراج نمی کردند. ولی به هر حال اشتباه هم جزیی از داوری است.

لحظه برخورد استوک وریا غفوری به چانه رضا حبیب زاده بازیکن جوان ذوب آهن * اما عده ای می گویند داور درباره وریا غفوری هم اشتباه کرده که اخراجش نکرده است؟

- با این موضوع موافق نیستم. حرکت وریا را در فیلم دیده اید؟ اصلا نگاه نمی کند چه کسی کنار دستش است. اتفاقا او رو به توپ که در آسمان است می خواهد آن را بزند که بازیکن ذوب آهن یکمرتبه با سر به سمت توپ شیرجه رفت و صورتش با استوک وریا برخورد کرد...

پزشکانی که کنار دکتر ستوده بودند با اطمینان از حالت عادی تنفس درخواست آمبولانس می کنند * ...که البته خیلی شانس آورد؟

- واقعا خوب شد اتفاق بدی رخ نداد والا ممکن بود شب زیبایی که دو تیم با فوتبال شان خلق کرده بودند فاجعه بار شود. سید مهدی رحمتی هم به موقع کار کرد و دستش را بین دندان های بازیکن ذوب گذاشت تا دهانش باز بماند. البته از دکتر ستوده (پزشک تیم استقلال) هم باید گفت که به موقع رفت و با لوله ساکشنی که داشت نگذاشت خونمردگی های ناشی از پارگی زبان بازیکن خفه اش کند. اگر آن لوله ساکشن همراهش نبود ممکن بود اتفاق بدی رخ بدهد. دکتر خونهای لخته درون حلق را بیرون ریخت و حبیب زاده نفس کشید. خلاصه که خدا خیلی رحم کرد.

لحظاتی که فک رضا حبیب زاده قفل شده بود ولی رحمتی کمک کرد تا دهانش را باز کند * داور هم که خودش دکتر بود! چرا او کاری نکرد؟

- به هر حال وقتی دکتر تیم ها بودند دکتر حیدری دخالت نکرد. البته این را بگویم که سعید آذری (مدیرعامل ذوب آهن) بعد از بازی درون رختکن ما آمد و شخصا از دکتر ستوده تشکر کرد و گفت که جان رضا را نجات دادی. این هم اتفاق خوبی بود که قدرشناسی اصفهانی ها را نشان می داد.

* در پایان بازی هم یک هوادار با صورت خونی کنار نیمکت شما بود؟

- بله! یکی از طرفداران استقلال بود که می خواست خودش را به ما برساند ولی با مأموران حراست ورزشگاه درگیر شده بود. او به ما پناه آورده بود.

این هوادار استقلالی در پایان مسابقه مقابل ذوب آهن با ابروی شکافته کنار نیمکت استقلال حضور یافته بود * خونریزی اش چه بود؟

- ابرویش شکافته بود که دکتر ستوده همان جا روی نیمکت با بخیه فوری که مثل منگنه است 4، 5 تا بخیه زد و مانع از ادامه خونریزی اش شد. بعد هم خیلی ترسیده بود که بازداشتش کنند ولی من او را تا رختکن و بعد هم بیرون ورزشگاه بردم. از برادران نیروی انتظامی و حراست هم خواهش کردم کاری به کارش نداشته باشند و در نهایت بیرون استادیوم لابلای درختها فراری اش دادم.

* شما در استقلال با مربیان زیادی کار کردید. مربیگری شفر را چطور ارزیابی می کنید؟

- فوتبال را به خوبی می فهمد. شفر بین نیمه با تک تک بچه ها حرف زد. اینقدر دقیق و روانشناسانه کار کرد که ما نیمه دوم در زمین حریف دست بالا بودیم. با اینکه در زمین فولادشهر به خاطر سطح ارتفاعش از دریا خود اصفهانی ها نفس کم آورده بودند ولی بچه های ما عالی کار کردند و این نشان می داد شفر چقدر به کارش دقت دارد.

* شرایط تیم را چطور می بینید؟

- تیم کم کم کامل می شود. متأسفانه استقلال کمی دیر بسته شد. با این همه بچه ها در دو بازی اول رشادت به خرج دادند. برگرداندن بازی 1-0 و 2-1 به نتیجه تساوی در زمین ذوب آهن کار آسانی نبود. انشااله در دیدار با تراکتور هم به خوبی کار می کنند و اولین برد را در تهران بدست می آورند.

مرتضی تبریزی و مارکوس نویمایر در اولین جلسه تمرین استقلال در هفته جاری (یکشنبه 14 مرداد) * نویمایر و تبریزی را چطور ارزیابی کردید؟

- هر دو خوب هستند. همه بچه ها از باتجربه ها گرفته تا جوانان تیم می خواهند با استقلال موفق شوند. نیم نگاهی هم به لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی دارند. رقابت خیلی خوبی در تیم داریم که باعث شده کسی کم کاری نکند. تمرینات ما را ببینید متوجه انرژی بالای بازیکنان می شوید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .