تبیان، دستیار زندگی

ارسال تجهیزات پزشکی موقوفه به بیمارستان فارابی

محموله تجهیزات پزشکی به ارزش معادل ۲ میلیارد ریال از محل نیات موقوفه بنکدار اصفهانی به بیمارستان فارابی کرمانشاه ارسال شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تجهیزات پزشکی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران درباره عواید موقوفات مرحوم بنکدار اصفهانی گفت:​ امروز کاروان تجهیزات بیمارستانی شامل ۸۰ تخت بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان از جمله دستگاه الکتروشوک، ساکشن و واکرهای کمک توانبخشی با پیگیری های اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و شمال شرق تهران راهی بیمارستان فارابی کرمانشاه شد.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی با تأکید بر ادای کامل حق و حقوق موقوفات توسط سازمانها و نهادها و یا اشخاصی که آن را تحت تصرف دارند گفت: اگر حق و حقوق موقوفات به روز و کامل ادا شود حداقل هیچ هزینه درمانی به وی‍ژه برای بیماران بی بضاعت وجود ندارد اما متأسفانه همکاری ها ضعیف است و البته بسیاری با نبود بودجه مواجه هستند و اداره اوقاف مربوط به هر منطقه نیز موظف به دریافت کامل وجوهات حاصل از موقوفات است.

وی افزود:​ این تجهیزات پزشکی که امروز ارسال شد حاصل عواید بزرگترین موقوفه مرحوم بنکدار اصفهانی در چند ساله اخیر است که تحت تصرف آموزش و پرورش بود، موقوفه ای که مرحوم حسن بنکدار اصفهانی در سال ۱۳۳۳ وقف و ثبت کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران با اشاره به ثبت ۱۵۰ وقف جدید در ۵ سال اخیر گفت: بیشتر صاحبان این موقوفه ها بانوان هستند و بیشترین نیات این وقف ها مربوط به هزینه های درمانی و پزشکی است.