تبیان، دستیار زندگی

علل و درمان سرد مزاجی خانم ها

چرا خانمم از رابطه جنسی فرار می کند؟

مردان به طور غریزی نمی دانند که زنان چه چیزهایی را دوست دارند و حتی وقتی که آنها در این باره چیزی می شنوند گرایش به فراموش کردن آن دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

سرد مزاجی خانم ها

چرا همسرم نسبت به من در مسائل جنسی سردتر است و چگونه می شود بر این سرد مزاجی غلبه کرد؟

در زمینه سردی زنان علل متفاوتی وجود دارد. گاه مساله صرفا مشکلات خود زن است مثلا مشکلات هورمونی، باورهای غلطی که در ذهن شکل گرفته، نوع تربیت و ... باعث می شود که نسبت به رابطه جنسی سرد باشد. گاهی هم نوع برخورد مرد و اشتاباهات وی است که باعث میشود زن از رابطه جنسی زده شود.

برای مثال مردان به طور غریزی نمی دانند که زنان چه چیزهایی را دوست دارند و حتی وقتی که آنها در این باره چیزی می شنوند گرایش به فراموش کردن آن دارند. شاید هر کتابی که در زمینه رابطه جنسی وجود دارد چیزی مشابه این را بیان کرده باشد. در جریان رابطه جنسی، زنان از مردان سرعتی یکنواخت و آرام می خواهند؛ این در حالی است که مردان به یکباره به برانگیختگی جنسی می رسند و با سرعت و شتابان صعود می کنند. مردان تصور می کنند که زنان دلشان می خواهد آنها شتابان و با عجله و سریع عمل نمایند.

با این اوصاف گاهی مردان در طی رابطه جنسی اشتباهاتی را مرتکب می شوند که در ادامه به شایع ترین آنها اشاره می کنیم:

1. عجله بیش از حد: از نظر زیست شناسی تنها دو دقیقه طول می کشد تا یک مرد به اوج لذت جنسی برسد در حالی که این زمان برای یک زن به طور متوسط حدود 12 دقیقه است. اگر می خواهید همسرتان ارضا شود لازم است که کارها را با شتاب کمتری انجام دهید تا او نیز همراه شما فرصت و شانس رسیدن به لذت جنسی را داشته باشد. ممکن است این کار را با پیش نوازش بیشتر یا استفاده از مواد تاخیر انداز که انزال مردان را به تاخیر می اندازد انجام دهید. یادتان باشد تنها به این علت که شما همین حالا خواهان رابطه جنسی هستید، دلیل نمی شود که همسرتان نیز هم اکنون از نظر جسمی و روحی آماده رابطه جنسی باشد. بنابراین لازم است این وضعیت ضروری و اورژانسی خود را مدتی کنترل کنید تا برای او هم از این رابطه یک تجربه لذت بخش فراهم شود.

2. خشونت بیش از حد: علی رغم اینکه گاهی زنان دوست دارند که مدت زمان بیشتری صرف معاشقه با آنها گردد اما از طرف دیگر بدنی حساس دارند و شما اگر مراقب نباشید تماسهای مختلف شما برای او می تواند دردناک شود. بنابراین شما باید به علایم او توجه داشته باشید و با نرمی و ملایمت بیشتر با او رفتار کنید. تا فرصت داشتن یک رابطه آرام و رضایت از او گرفته نشود. خشونت و شدت بیش از حد اثری مخالف با آنچه شما می خواهید بر روی زنان دارد.

3. وارد کردن استرس بیش از حد: آماده شدن زنان برای رابطه جنسی خیلی بیشتر از مردان جنبه روانی دارد تا فیزیکی. ممکن است شما او را به خوبی لمس کنید اما او تحریک نشود زیرا از نظر روانی و ذهنی هنوز بر روی این موضوع متمرکز نشده است؛ در حالیکه گاهی اوقات او بسیار ساده تر و راحت تر برای رابطه جنسی آماده می شود. لذا شما باید مواظب افکار، عقاید و نظرات و صحبتهای خود قبل و بعد از رابطه جنسی باشید. اگر برای او درباره جلوگیری از بارداری سخنرانی کنید هرگز قادر نخواهد بود در حال و هوای رابطه جنسی قرار گیرد زیرا به شدت نگران درست عمل نکردن ابزارهای جلوگیری از بارداری خواهد بود.

4. بی توجهی به خواسته های زن: شناخت حساسیتها و خواسته های زن و سپس توجه کردن به آن در رابطه جنسی نقش موثری دارد. اگر او به شما می گوید که از چیز خاصی خوشش می آید و شما از آن چشم پوشی کرده اید ممکن است در خودش احساس بی اعتنایی، تحقیر و یا شرمساری کند و این باعث می شود که دیر تر به آمادگی لازم برای رابطه جنسی برسد.

5. خودخواه بودن: رابطه جنسی نوعی تمایل و نوعی سهیم شدن است؛ لذا اگر شما تمام آن را متعلق به خود کنید و هیچ توجه و اهمیتی به طرف مقابل تان نکنید و یا کاری نکنید که او نیز احساس لذت نماید او نیز کم کم رابطه جنسی را علی رغم ارضا نشدن و حتی عصبانی شدن ترک خواهد کرد.

رابطه جنسی بخش کوچک اما بسیار مهمی از ارتباطات زناشویی است بنابراین کمک کردن به مردان برای تشخیص اشتباهاتشان و پذیرفتن اینکه هیچ مرد کاملی وجود ندارد به مفهوم رضایت بیشتر و داشتن رابط جنسی بهتر است. وقتی که هر یک از زوجین احساس کنند که نیازهایشان در نظر گرفته شده و طرف مقابل به اندازه کافی به فکر تامین رفاه او هست ارتباط آنها بهبود خواهد یافت و تمایل آنها به هم بیشتر خواهد شد.

چنانچه بی‌میلی ناشی از سرد مزاجی باشد، استفاده از غذاهایی که طبع گرم دارند مفید خواهد بود. برای مثال استفاده از مغز فندق، پسته، گردو، بادام، چلغوزه (تخم صنوبر) و میوه‌هایی مثل موز، آناناس، انگور و انجیر می‌تواند در رفع بی‌میلی جنسی مفید باشد.

مصرف سبزی‌هایی چون تره، پیاز و شاهی به این دسته از افراد توصیه می‌شود.

استفاده از گوشت گوسفند، میگ، زنجبیل، مربای شقاقل، شلغم، هویج زرد ایرانی (زردک)، نخود و لوبیا (به‌ویژه نخود) برای رفع بی‌میلی ناشی از سردی مزاج توصیه می‌شود.

خوردن تخم‌مرغ عسلی به صورتی که سفیده آن کاملاً پخته و زرده به حالت نیم بند باشد نیز برای این مشکل مفید است.

در زمینه سردی زنان علل متفاوتی وجود دارد. گاه مساله صرفا مشکلات خود زن است مثلا مشکلات هورمونی، باورهای غلطی که در ذهن شکل گرفته، نوع تربیت وی و .. باعث می شود که نسبت به رابطه جنسی سرد باشد. گاهی هم نوع برخورد مرد و اشتاباهات وی است که باعث میشود زن از رابطه جنسی زده شود.


علاوه بر مزاج غذاها، مصرف برخی مواد غذایی به دلیل این‌که حال فرد را خوب می‌کند و از افسردگی فرد جلوگیری می‌کند، توصیه می‌شود که در ادامه آن‌ها را می‌بینید.

غذاهای مؤثر در آمادگی روحی:

یکی از مراحل آمادگی روحی برای داشتن یک رابطه جنسی موفق اعتماد به‌ نفس بالا و روحیه با نشاط است که بتواند با استرس و تنش‌های روزمره مقابله کند. درنتیجه خوردن غذاهایی مانند ماهی، شیر، عسل، گوشت بوقلمون، گردو، موز، تخم‌مرغ، گوشت گوساله کم‌چرب و غذاهای تند و پرادویه می‌تواند با کمک به ترشح مواد شیمیایی خاص و افزایش سروتونین (هورمون شادی‌بخش) درگیری‌های ذهنی را کم کرده و با افزایش پمپاژ قلب و خون‌رسانی به مغز بر قدرت تمرکز و تخیل جنسی بیفزاید.

افزایش‌ دهنده‌های قوای جنسی:

برای مرحله بعد که باید به اندازه کافی خون به سیستم تناسلی برسد و هورمون‌های جنسی تراوش کند و انرژی فرد تأمین شود، باید از این غذاها استفاده کرد؛ غذاهای دریایی که حاوی روی، سلنیوم و ید است، شکلات تلخ که محرک سیستم مغزی است، زنجبیل که باعث افزایش خون‌رسانی به دستگاه تناسلی مرد و زن می‌شود. زیتون سبز برای مردان و زیتون سیاه برای زنان و سیب که سبب تحریک و افزایش قوای جنسی می‌شود.

اگر با توجه به همه این موارد باز هم همسرتان در رابطه جنسی سرد است حتما حتما به یک سکس تراپیست مراجعه کنید.

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مشاوره پس از ازدواج و تغذیه مرکز مشاوره تبیان