تبیان، دستیار زندگی

بررسی چگونگی تخصیص ارز مسافرتی در نشست غیرعلنی مجلس

نماینده مردم بستا‌ن‌آباد در مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ارز
محمد وحدتی نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه، 14 مرداد) پارلمان، اظهار داشت: در این جلسه، درباره گرانی اجناس و کالاهای اساسی، نرخ ارز، سکه و نیز التهابات بازار‌های مختلف، بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه همچنین درباره تورم حاکم بر اقتصاد کشور که سبب نگرانی مردم شده، نکاتی مطرح شد، افزود: نمایندگان در ادامه جلسه، سیاست‌گذاری‌ها و تدابیر مورد نیاز برای مهار تورم را بررسی کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه در جلسه غیرعلنی پارلمان، سیاست‌های کلی جمهوری‌اسلامی ایران برای مقابله با تحریم‌ها و موضع‌گیری‌های دولت آمریکا بررسی شد، ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، درباره آخرین وضعیت مذاکرات دستگاه دیپلماسی با کشور‌های اروپایی درباره برجام، بحث و تبادل نظر شد.

وحدتی با بیان اینکه نمایندگان در این جلسه درباره پرداخت ارز مسافرتی به مسافران نکاتی را مطرح کردند، تصریح کرد: در جلسه مذکور درباره پرداخت یا عدم پرداخت ارز مسافرتی تصمیماتی اتخاذ نشد. نمایندگان معتقد بودند که ارز مبادله‌ای باید به کالا‌های ضروری و مورد نیاز مردم مانند دارو تعلق گیرد و به کالا‌های غیرضروری، ارز مبادله‌ای تخصیص نیابد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس در پایان با بیان اینکه در این جلسه درباره موضوع افزایش بی‌رویه قیمت خودرو مباحثی مطرح شد، خاطرنشان کرد: در صورتی که بازار تنظیم شود، قیمت خودرو نیز کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم