تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز طرح ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب و بالا در كشور تاكید كرد: وزارت ارتباطات آمادگی ارائه اینترنت پرسرعت و با پهنای باند بالا بدون محدودیت را به تمام نقاط كشور دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر ارتباطات خبر داد :

آغاز طرح ارائه اینترنت پرسرعت با رشد 2 برابری پهنای باند در كشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

خبرگزاری فارس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز طرح ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب و بالا در كشور تاكید كرد: وزارت ارتباطات آمادگی ارائه اینترنت پرسرعت و با پهنای باند بالا بدون محدودیت را به تمام نقاط كشور دارد.

محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به تصویب كاهش 30 درصدی بهای پهنای باند در كمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات اشاره و اظهار داشت: با این اقدام شركتهای فعال در حوزه اینترنت می‌توانند خدمات خود را گسترش داده، سرمایه‌گذاری بیشتری كنند و تا حدودی هزینه‌های خود را برای مشتریان كاهش دهند.

وزیر ارتباطات به اتصال 300 دانشگاه كشور به شبكه اینترنت در كشور اشاره و تاكید كرد: شركت مخابرات ایران بدون محدودیت آمادگی ارایه پهنای باند اینترنت مناسب را به تمامی دانشگاه‌های كشور دارد. چنانچه دانشگاهها خدمات اینترنتی از مخابرات دریافت كنند « فرصت دیجیتالی برای جوانان» پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینكه شركت مخابرات ایران توانایی ارایه پهنای باند 2 برابر را به تمامی شركتها و موسسات و سایر بخش های دولتی، غیر دولتی و خصوصی دارد، گفت: ایران نیز باید از سالی كه به نام« فرصت دیجیتالی برای جوانان» نامگذاری شده است استفاده كرده و جا نماند.

سلیمانی به گشایش حساب اینترنتی در بانكها برای نخستین بار در كشور طی دو سال اخیر اشاره كرد و افزود: چنانچه 7 هزار شعبه فعلی بانكی كشور به شبكه اینترنت متصل شوند، می‌توانیم شاهد تحولات چشمگیری در عرصه بانكداری الكترونیكی كشور باشیم.

وی از مذاكره با روسای تمامی بیمه‌های كشور برای اتصال دفاتر و نمایندگی‌های بیمه به شبكه اینترنت خبر داد و گفت: می‌توانیم چند هزار شعبه فعلی بیمه در كشور را تحت پوشش شبكه اینترنت قرار دهیم كه این امر به خدمات رسانی بهتر و حذف كاغذ بازی و سرعت عمل بیشتر و صرفه‌جویی منجر شود.

یك كاربر خانگی به ازای هر یك ساعت استفاده از اینترنت 200 تا 300 تومان هزینه پرداخت می‌كند كه تنها 15 تا 25 در صد آن بابت پهنای باند است. از سوی دیگر حدود 35 درصد از هزینه ای كه یك كاربر می پردازد صرف هزینه واسطه گران می شود، بدیهی است كه 40 درصد از این میزان نیز به شركت اینترنتی تعلق دارد.

برای كاربر خانگی كه تنها 25 درصد از هزینه‌ای كه پرداخت می‌كند مربوط به قیمت پهنای باند می شود. در چنین شرایطی باید امیدوار بود كه كاهش تعرفه پهنای باند اینترنتی، در بالا رفتن سطح كیفی ارائه اینگونه خدمات موثر باشد.

روابط عمومی موسسه تبیان