تبیان، دستیار زندگی

اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی

یکی از اصول گفتار و ریشه عقاید این جمعیت را می توان یك رشته ذوقیات و شعریات كه به مرور زمان از طرف صاحبان ذوق شعرى و عرفانى ابداع و با دو قسمت سابق آمیخته شده است دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی

 اصول گفتار و ریشة عقاید این جمعیت را مى ‏توان در چهار چیز خلاصه كرد:
1- تعلیماتى كه از مؤسسین این مسلك، هندوها یاشامیها یا غیر آنها دست به دست به آنها رسیده است.
2- قسمتى از مطالب و معارف یونان قدیم كه پس از ترجمة كتب آنها به زیان عربى و نشر آن در میان مسلمین به آن ممزوج شده است، از «سر جان ملكم انگلیسى» نقل شده كه در كتاب تاریخ خود مى نویسد: «اعاظم این سلسله» «صوفیه» با اقوال ارسطو و افلاطون آشنایى تمام دارند، و در كتب معروفة ایشان نقل قول افلاطون بسیار است .

تا آنجا كه مى گوید اگر شرح حال و آراء فیثاغورث به فارسى ترجمه شود به عینه شرح حال و عقاید یكى از اولیاء صوفیه به خرج خواهد رفت، افسانة دخول وى در اسرار الوهیت و استغراق وى در افكار و خوارق عادت و میل كلى خاطر او به موسیقى و وضع آموختنش مریدان را و تحمل مشاقى كه كرد و نوعى كه فوتش اتفاق افتاد، همه، بدون كم و بیش، شرح حال یكى از اعاظم متصوفه است».

3- یك رشته ذوقیات و شعریات كه به مرور زمان از طرف صاحبان ذوق شعرى و عرفانى ابداع و با دو قسمت سابق آمیخته شده است و به همین جهت است كه بسیارى اوقات، مدرك پاره اى از سخنان ایشان فقط یك مطلب شعرى (به اصطلاح اهل منطق) و یا یك بیت شعر است .

4- قسمتى از معارف و حقائق اسلامى كه تا حدى با اصول سه گانه سابقة نزدیك و یا قابل نزدیك كردن و تأویل كردن بوده است.

اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی درباره امام زمان (ع)

امام زمان به ما اشراف و آگاهی دارد بر اعمال و رفتار ما ناظر است، وجود مبارک ایشان پشتیبان و سنگربان مسلمانان جهان می باشد.

علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس ص 176 با انکار این واقعیت می گوید: «خدا می داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه السلام) دفن کردند و شبهه ای در این نیست»

خیمه شب بازی اخیر و رقیع شیوخ فرقه گنابادی در همنوای با گروهک سیاسی و نان به نرخ روز خوران مجذوبان کور و فراری سردرگم و معلوم الحال سیدمحمد حسینی جیره خوار (شومن سابق صداوسیما) که کارنامه ی خیانت به جامعه دارد، بیانگر این مسئله است که افکار آلوده شیوخ فرقه گنابادی با پیروی از تفکرات علاء الدوله سمنانی برای بیان این تسمیه که نورعلی تابنده ولی و صاحب الامرشان است!!! با اعتقاد به این نکته، گواه خود را به مستندات و نوشته های پیشینیان فرقه استناد کرده اند و می بینیم که تمامی تحرکات این فرقه بجز تامین منافع فرقه و شیوخ چیز دیگری نیست حتی شیوخ برای تتمیع خود دیگر مریدان و غافلین فرقه را فنا می کنند.

منبع:
سایت عرفان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.