تبیان، دستیار زندگی

حضور ۳۹ هزار زائر ایرانی سرزمین وحی

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور حدود ۳۹ هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرزمین وحی
حمید محمدی رئیس این سازمان امروز درباره آخرین آمار ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی اظهار کرد: تا پایان وقت امروز جمعه دوازدهم مرداد ماه بیش از ۳۹ هزار نفر از زایران ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.

وی با بیان اینکه پرواز زائران ایرانی از روز ۲۷ تیرماه و به مقصد فروگاه مدینه منوره آغاز شد، گفت: پرواز زایران ایرانی از چهار روز گذشته هم در مدینه منوره و هم در فرودگاه شهر جده انجام می‌گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا آخر وقت روز جمعه دوازدهم مرداد ماه بیش از ۲۹ هزار نفر وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد نیز نزدیک به ۲۱ هزار نفر در قالب ۱۵۰ کاروان بعد از احرام بستن در مسجد شجره به سمت مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پرواز‌های جده نیز از چهار روز گذشته آغاز شده و تاپایان وقت امروز جمعه جمعا حدود ۱۰ هزار نفر از زائران به این فرودگاه وارد می‌شوند. زائرانی که وارد این فرودگاه می‌شوند بعد از احرام بستن در جحفه وارد شهر مکه مکرمه می‌شوند.

محمدی افزود: به غیر از آمار ورود تعداد زائران، در حدود ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از عوامل اجرایی نیز برای خدمت رسانی به حجاج عزیز از روز‌های قبل از آغاز فرآیند حج مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی افزود: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای زائران عزیز به خوبی پیش می‌‍رود و امیدواریم که آن‌ها نیز به نکات و توصیه‌های مرتبط با این سفر توجه داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پرواز‌های مدینه قبل که به مقصد فرودگاه مدینه انجام می‌گیرد تا روز ۱۹ مرداد ادامه پیدا کرده و از آن به بعد همه پرواز‌های ورودی به مقصد فرودگاه جده است؛ پرواز‌های برگشت زائران نیز از چهارم شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند.

گفتنی است که امسال حدود ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان در موسم حج تمتع ۹۷ شرکت می‌کنند.

نخستین پرواز ورود زایران ایرانی از روز ۲۷ تیر ماه آغاز شده است وهر یک از زایران حدود ۳۰ تا ۴۰ روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت.

منبع: ایکنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.