تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه عنوان شده مجموعه تلویزیونی «خواستگاران» به كارگردانی گلاب آدینه، از شنبه (30 تیر ماه) به روی آنتن شبكه اول سیما می‌رود، پخش این مجموعه به تاخیر افتاد كه تهیه‌كننده، علت این تعویق را انجام پاره‌ای اصلاحات اعلام كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

60 بازیگر مقابل دوربین گلاب آدینه رفتند

گلاب آدینه

پاره‌یی اصلاحات دلیل تعویق پخش «خواستگاران»

تهیه كننده: به هیچ وجه منتظر یك مجموعه طنز نباشید!

در حالی كه عنوان شده مجموعه تلویزیونی «خواستگاران» به كارگردانی گلاب آدینه، از شنبه (30 تیر ماه) به روی آنتن شبكه اول سیما می‌رود، پخش این مجموعه به تاخیر افتاد كه تهیه‌كننده، علت این تعویق را انجام پاره‌ای اصلاحات اعلام كرد.

علی خودسیانی گفت‌ ، درباره اصلاحاتی كه مشمول حال سریال «خواستگاران» ‌شده است، اظهار كرد: این اصلاحات در حد جزیی است و بیشتر شامل مسائل فنی می‌شود.

وی زمان جدیدی كه برای پخش سریال «خواستگاران» در نظر گرفته شده است را به تصمیم شبكه‌ی اول سیما منوط دانست.

تهیه‌كننده سریال «خواستگاران» با اعلام این كه تا كنون 50 درصد ازتصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است، گفت: تدوین این سریال نیز هم اینك در حال انجام است و 25 درصد از آن به پایان رسیده است.

مجموعه تلویزیونی خواستگاران

به گفته علی خودسیانی تا كنون 10 قسمت از این مجموعه آماده پخش است و از این تعداد 6 قسمت تحویل شبكه داده شده است.

وی ادامه داد: گروه سازنده این سریال در لوكیشنی ثابت در منطقه فرحزاد تصویربرداری را انجام می‌دهند و هم اینك قسمت بیست و چهارم این سریال با عنوان «تو همانی كه می‌اندیشی» در حال تصویربرداری است.

علی خودسیانی پیش‌بینی كرد: تصویربرداری این مجموعه 50 قسمتی تا یك ماه دیگر به پایان برسد.

سرپرست نویسندگان این سریال اپیزودیك با اعلام این كه نگارش فیلمنامه «خواستگاران» پیش از آغاز تصویربرداری به پایان رسیده بود، ادامه داد: در تمام این 50 قسمت وحدت موضوعی وجود دارد و همگی در ارتباط با موضوع خواستگاری هستند.

وی با تاكید بر این كه «خواستگاران» مجموعه‌ای طنز نیست، متذكر شد: از هم اینك بگویم كه بینندگان ما به هیچ وجه منتظر یك مجموعه طنز نباشند. در این مجموعه ژانرهای متعددی از جمله ملودرام و تراژدی دیده می‌شود كه اغلب قسمت‌ها تراژیك هستند. البته است لحظات طنزی نیز در این سریال خلق شود.

وی معتقد است كه خواستگاری به هیچ وجه امری طنز نیست، بلكه تراژیك است، چرا كه مرگ تجرد نام می‌گیرد.

مجموعه تلویزیونی خواستگاران

تهیه‌كنندگان «خواستگاران» در پاسخ به این پرسش كه با توجه به این كه گلاب آدینه نخستین تجربه كارگردانی در سینما و تلویزیون را ثبت می‌كند، تا كنون مشكلی در ساخت این سریال به وجود نیامده است، گفت: ایشان به هیچ عنوان مشكلی نداشتند؛ چرا كه سال‌های سال است بازیگردانی می‌كنند. برای من بسیار فوق‌العاده و لذت بخش است كه نخستین تهیه‌كننده‌ای هستم كه از ایشان به عوان كارگردان دعوت به همكاری كرده‌ام.

خودسیانی به این پرسش ایسنا كه آیا ساخت سریالی داستانی در گروه خانواده، وی و عواملش را با مشكل كمبود بودجه مواجه نكرده است، پاسخ منفی داد وافزود: گروه خانواده برآورد خاص خودش را دارد و با گروه فیلم و سریال متفاوت است. ما از ابتدا با آگاهی به چنین مساله‌ای برنامه‌ریزی كردیم و در نتیجه مشكلی برایمان پیش نیامد. ضمن این كه آقای برازش (مدیر شبكه اول) و آقای دكتر حاتمی (مدیر گروه خانواده) هر گونه همكاری را با این سریال داشتند.

مجموعه تلویزیونی خواستگاران

وی در عین حال گفت:‌در ابتدا برنامه‌ریزی كرده بودیم كه دستمزد بازیگران ماهیانه پرداخت شود. اما با توجه به بازیگران متعددی كه مقابل دوربین می‌روند، مجبور شدیم دستمزدها را جلسه‌ای حساب كنیم كه همین امر برآورد دستمزد بازیگران را دو برابر آن چه ابتدا پیش‌بینی شده بود، كرد و قرار است قبل از اخبار ساعت 21 شبكه اول پخش شود.

كلیه عوامل سازنده طراح، تهیه‌كننده و سرپرست نویسندگان: علی خودسیانی، كارگردان هنری: گلاب آدینه، كارگردان تلویزیونی: مهدی مظلومی، مدیر تولید و برنامه‌ریزی: بهرام محمدی‌پور، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز:‌بهنود محمدی‌پور، طراح صحنه ولباس: امیر بنایی، طراح چهره‌پردازی، مریم دوستی،‌ موسیقی: دكتر مانی جعفرزاده، مدیر تصویربرداری: محمد كاظمی، مدیر صدابرداری: رضا كشاورز، مدیر روابط عمومی: علی بنكدار، عكاس: ساناز شاه حسینی، منشی صحنه: سمیرا شكوری.

مجموعه تلویزیونی خواستگاران

بازیگران: بهرام ابراهیمی، داریوش اسدزاده، احمدرضا اسعدی، طاهره آهنی، معصومه آقاجانی، شیرین بینا، عمار تفتی، مهدی تارخ، رضا توكلی، رویا حاتمی، رامین روزبه، فقیه سلطانی، فخرالدین صدیق شریف، جمشید صفریف روزا آرایش، رضا تحریری، شمس فضل‌اللهی، مونا فرجاد، فرحناز منافی‌ظاهر، میلاد كی‌مرام، منظر لشگری، مسعود مهجور، نورا هاشمی، آرتمیس ورزنده، برزو ارجمند

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

مراسم تجلیل از گلاب آدینه

بازیگر به تنهایی نقش ماندگار خلق نمی‌كند