تبیان، دستیار زندگی

حضور 270 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن

در مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران 1500 نفر شرکت داشتند که 270 نفر به مرحله استانی آمدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسابقه قرآن
حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران با بیان اینکه در مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم 1500 نفر شرکت داشتند که 270 نفر به مرحله استانی آمدند، گفت: از این تعداد 45 نفر قرار است به مرحله کشوری اعزام حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم این استان که عصر امروز در حسینیه ارشاد برگزار شد، گفت: اختتامیه این مراسم در مکانی برگزار می‌شود که بیش از 50 سال در آن ذکر اهل بیت در آن انجام می‌شود چرا که در این مکان روزگاری خطبا و فضلای بزرگی سخنرانی و مجلس وعظ داشته‌اند.

وی افزود: در مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران 1500 نفر شرکت داشتند که 270 نفر به مرحله استانی آمدند.

مدیرکل اوقاف استان تهران تصریح کرد: سیاستی که در سازمان اوقاف دنبال می‌شود آن است که سطح کیفی مسابقات سطحی نباشد چرا که قرار است شرکت‌کنندگان و نفرات برتر به مرحله بین‌‌المللی اعزام شوند لذا تمام مراحل مسابقات نفس‌گیر است و قاری برگزیده‌ای که تلاوت ابتدایی این برنامه را اجرا کرد از سطح بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: دو روز ابتدایی این مسابقات برای بانوان و سه روز پس از آن به آقایان اختصاص یافته بود ضمن اینکه داوران این دوره از مسابقات هم افراد بسیار برجسته‌ و متخصص در کار خود بودند.

وی تصریح کرد: ۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات که حائزین برتر و نفرات برتر هستند به مرحله کشوری راه پیدا کرده و امیدوارم در آنجا هم موفق باشند.

مدیرکل اوقاف استان تهران گفت: خوشبختانه در یک هفته‌ای که این مسابقات برگزار شد فضای شهر تهران و خصوصاً حریم حسینیه ارشاد قرآنی بوده است ضمن اینکه این کار به گسترش فضای قرآنی در سطح شهر هم کمک می‌کند لذا این فضا باید ترویج داده شود و همت کنیم تا این موضوع به بخش‌های دیگر شهر هم تسری پیدا کند.

در ابتدای این مراسم محسن قاسمی نفر اول رشته قرائت تحقیق بخش آقایان تلاوت قرآن داشته و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

این دوره از مسابقات از 6 مرداد آغاز و امروز 10 مرداد اختتامیه خود را برگزار کرد ضمن اینکه شرکت‌کنندگان خانم در 7 رشته و شرکت‌کنندگان آقا هم در 8 رشته به مسابقه پرداختند.
منبع :خبرگزاری فارس