تبیان، دستیار زندگی
اگر فکر می کنید که آنچه می خورید، تاثیر مستقیمی بر ظاهر شما ندارد، سخت در اشتباه هستید، چرا که پژوهشگران ژاپنى دریافته‌اند که خوردن غذاهاى پرچرب، ریزش مو و بروز طاسى در مردان را افزایش مى دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غذای چرب نخور! طاس می‌شی

اگر فکر می کنید که آنچه می خورید، تاثیر مستقیمی بر ظاهر شما ندارد، سخت در اشتباه هستید، چرا که پژوهشگران ژاپنى دریافته‌اند که خوردن غذاهاى پرچرب، ریزش مو و بروز طاسى در مردان را افزایش مى دهد.

مردی طاس در حال خوردن ماکارونی

به گزارش پایگاه بهداشت ایتالیا، همزمان با تغییر رژیم غذایى ژاپنى ها و روی آوردن آنها به مصرف غذاهای غربی یعنی تغییر در مصرف مواد از برنج و ماهى به گوشت قرمز، طاسى سر در ژاپنى ها افزایش یافته است. محققان دانشگاه اوزاكا علت این امر را افزایش مصرف چربى حیوانى در رژیم غذایى دانسته اند.

نتیجه این مطالعات كه بر روى 42 هزار مرد صورت گرفت، نشان مى دهد میزان تستوسترون خون (مهم ترین عامل در بروز طاسى) در بین كسانى كه رژیم غذایى چرب دارند در مقایسه با افرادى كه رژیم كم چرب دارند، بیشتر است.

دانشمندان ژاپنى ،همچنین دریافته اند که افرادى كه كلسترول بالا دارند یا به بیمارى‌هاى قلبى مبتلا هستند، بیشتر از افراد سالم در معرض بروز طاسى و ریزش مو قرار دارند.

*مطالب مرتبط :

ریزش موی سر در آقایان 

ریزش موی سر در خانم ها 

مو؛ علل ریزش و درمان آن 

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خورد؟ 

شانه لیزری برای درمان طاسی

اثرات مضر غذاهای آماده 

اشتباهات مردم در غذا خوردن

6 عادت مضر، قبل و بعد از غذا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.