تبیان، دستیار زندگی

استادان خارجی به دیدار هوشنگ مردای کرمانی می‌روند

استادان زبان فارسی شرکت‌کننده در دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی، با هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نام آشنای ایرانی دیدار خواهند داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
استادان خارجی به دیدار هوشنگ مردای کرمانی می‌روند

به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی؛ استادان زبان فارسی شرکت کننده در دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی روز چهارشنبه با موسیقی منطقه کرمان در محل این بنیاد آشنا می شوند و سپس در باغ کتاب تهران (سروستان) با هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده نام آشنای ایرانی دیدار خواهند داشت.

بنیاد سعدی این دیدار را برای  آشنایی استادان زبان فارسی خارجی با ادبیات فارسی معاصر و فرهنگ ایران، مراسم دیدار با هوشنگ مرادی کرمانی و  رونمایی از کتاب دو زبانه فارسی- فرانسوی «به رنگ زندگی » را در باغ کتاب برنامه ریزی کرده است.

ابراهیم سلیمی کوچی کتاب دو زبانه «به رنگ زندگی» مجموعه داستان های کوتاه ادبیات معاصر فارسی را  به زبان فرانسه ترجمه کرده است. با توجه به این نکته که ترجمه آثار فارسی به زبان های دیگر از جمله اهداف برخی از این استادان زبان فارسی غیر ایرانی است، در این مراسم ابراهیم سلیمی مترجم کتاب «به رنگ زندگی »، ، نیز از تجربیات خود در ترجمه این کتاب سخن خواهد گفت.

بنا بر این گزارش، آشنایی با فرهنگ نواحی مختلف ایران از جمله اهداف این برنامه فرهنگی است. در این برنامه  استادان زبان خارجی ابتدا با موسیقی کرمان آشنا می شوند و سپس با هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده ای که شهر کرمان و فرهنگش در داستان و رمان هایش نمود بارزی دارد، دیدار و گفتگو خواهند کرد.

استادان زبان فارسی خارجی از 12 کشور جهان در هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی که به دوره تربیت مدرس اختصاص دارد، شرکت کرده اند و در  این مدت از مکان های دیدنی استان تهران بازدید و  به استان سمنان سفر کرده اند.

گفتنی است؛ این استادان از کشورهای ارمنستان، ترکیه، آلبانی، گرجستان، صربستان، عراق، ازبکستان، بنگلادش، کنیا، اوگاندا، سوریه و روسیه در این دوره چهار هفته ای حضور یافته‌اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان