تبیان، دستیار زندگی
هر راننده‌ای با کمردرد آشناست و آن را تجربه كرده است. پیشگیری از كمردرد بهترین كاری است كه هر راننده ای می تواند انجام دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوگیری از كمردرد در رانندگان

هر راننده‌ای با کمردرد آشناست و آن را تجربه كرده است. پیشگیری از كمردرد بهترین كاری است كه هر راننده ای می تواند انجام دهد.

مردی دچار کمردرد

یكی از راه‌های پیشگیری از كمردرد، انجام روزانه ی برخی تمرینات كششی است. این تمرینات در شروع روز و قبل از رانندگی و نیز در پایان روز بعد از مراجعت به منزل باید انجام شود. با تكرار مستمر این تمرینات، نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

ناگفته نماند برای درك تأثیر حركات كششی بر سلامتی ستون فقرات بین 6 تا 8 هفته زمان لازم است. پس نباید انتظار داشت با انجام چند روزه ی این تمرینات، نتایج فوری حاصل شود.

نكته ی مهم دیگر این است كه در صورت صدمه و آسیب در كمر مثل پاره شدن دیسك بین ‌مهره‌ای یا جا‌بجایی مهره‌ها، انجام تمرینات ورزشی و كششی باید تحت نظر پزشك متخصص انجام شود.

تمرین اول:

به پشت روی زمین دراز بكشید. یكی از زانوهای خود را بالا آورده و روی قفسه ی سینه ی خود با دو دست به مدت 30  ثانیه نگه دارید، سپس زانوی دیگر را جایگزین كنید. این تمرین را 6 مرتبه انجام دهید.

ورزش مناسب برای جلوگیری از کمردرد

تمرین دوم:

به پشت روی زمین دراز بكشید. بازوهایتان را روی قفسه سینه خود جمع كنید. بدن خود را 15 تا 20 سانتی ‌متر از كف زمین بلند كنید و پنج ثانیه در این حالت بمانید، سپس به حالت قبل برگردید. این تمرین را 6 مرتبه انجام دهید.

تمرین سوم:

در یك وضعیت ایستاده قرار بگیرید. در این تمرین یك عدد صندلی مورد نیاز است. در حالی كه دست چپ خود را به پشتی صندلی گرفته‌اید زانوها را خم كنید و بدن خود را كمی به جلو برانید. چند ثانیه را در این وضعیت به سر ببرید و سپس به حالت ایستاده باز گردید. این تمرین را 6 مرتبه انجام دهید.

ورزش مناسب برای جلوگیری از کمردرد

تمرین چهارم:

در حالی كه صورتتان رو به زمین است، با شكم كف زمین دراز بكشید. با دست راست آرنج چپ و با دست چپ آرنج راست خود را بگیرید. پای راست خود را بالا آورده و تا جایی كه ممكن است بكشید. در این حالت تمام عضلات پشتی، كمری و پای شما كشیده شده و گرفتگی‌های عضلانی كه موجب ایجاد احساس خستگی می شوند، رفع خواهد شد. سپس پای خود را روی زمین قرار داده و كمی استراحت دهید. این كار را با پای چپ نیز انجام دهید. برای هر دو پای خود این تمرین را 8 تا 10 مرتبه تكرار كنید.

* مطالب مرتبط:

135 درجه را فراموش نکنید

شیوه صحیح نشستن پشت میز

با كمر درد چه كنیم؟

توصیه هایی پزشکی برای كارمندان پشت میزنشین 

قوز كمر و طرق مقابله با آن 

تاثیر تغذیه بر کمردرد 

مروروی بر درمان کمردرد 

شروع كمر درد از30 سالگی

شاغلینی كه كمردرد می گیرند...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.