تبیان، دستیار زندگی

برنزه کردن پوست با آفتاب، دانستن نکات لازم آفتاب گرفتن

فصل تابستان است و خیلی ها دوست دارن در این آفتاب داغ پوستشون رو برنزه کنن. اما آفتاب گرفتن و برنزه شدن نیازمند دونستن نکاتی هست که ما به شما می گیم. برنزه کردن پوست با آفتاب، دانستن نکات لازم آفتاب گرفتن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوست برنزه
 
داشتن پوست برنزه برای خیلی از افراد جذاب و دوست داشتنی است. خیلی ها پوست برنزه رو معیار زیبایی خودشون می دونن. برنزه کردن پوست در آفتاب اصولی داره که اگه طبق اون عمل نکنین باعث التهاب و قرمزی پوست می شه. در ادامه این مطلب یکسری نکاتی رو به شما می گیم که با رعایت اونا بتونین در آفتاب به پوست برنزه و خوش رنگی برسین.

پوست تان را مرطوب نگه دارید
اگه می خواین آفتاب بگیرین و پوستتون برنزه بشه باید قبلش پوستتون مرطوب باشه، چون پوست مرطوب خیلی زودتر از پوست خشک رنگ می گیره. بنابراین بهتره قبل از آفتاب گرفتن برین حموم و سلول های مرده پوست رو با لیف کشیدن از بین ببرین سپس از لوسیون بدن برای مرطوب کردن پوست استفاده کنین و در نهایت کرم ضدآفتاب بزنین. خیلی ها فکر می کنن اگه ضدآفتاب بزنن پوستشون برنزه نمیشه، در حالی که این تفکر اشتباهه و کرم ضد آفتاب پوست شما رو از اشعه های مضر آفتاب حفظ می کنه. برنزه کردن پوست با روغن زیتون

پس از آفتاب گرفتن، پوست تان را مرطوب کنید
بعد از آفتاب گرفتن باید به فکر مرطوب کردن پوستتون باشین تا خشک نشه. یکی از راه های افزایش رطوبت پوست نوشیدن آب زیاد است. علاوه بر این می تونین بعد از آفتاب گرفتن پوستتون رو با کرم های آبرسان که حاوی آلوورا هم هستن مرطوب کنین. روش های طبیعی و بی خطر برنزه شدن در خانه

زیر آفتاب راه بروید
اگه می خواین کل پوستتون یکدست برنزه بشه بهتره زیر نور آفتاب راه برید. با یک جا نشستن یا خوابیدن ممکنه تمام پوستتون یکدست برنزه نشه. اگه نمی تونید راه برید می تونین هر یک ربع یبار بچرخید و قسمت هایی از بدنتون که در معرض آفتاب نبوده رو زیر نور آفتاب قرار بدین. بهترین تایم برای آفتاب گرفتن از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر هست. سعی کنین وقتی دارین آفتاب می گیرین هر 2 ساعت یبار کرم ها و روغن های برنزه تون رو تمدید کنین. هشدار مهم برای استفاده از سولاریوم.

از روغن های طبیعی استفاده کنید
روغن های طبیعی علاوه بر فوایدی که برای پوست دارن به خوبی می تونن نور آفتاب رو جذب کنن. بخاطر همین روغن های طبیعی سالم ترین روش برای برنزه شدن هستن. از این روغن ها می تونین برای آفتاب گرفتن استفاده کنین:
• روغن نارگیل
• روغن فندق
• روغن زیتون
• روغن جوانه گندم
• روغن آووکادو
• روغن کنجد
• روغن چای سبز

حواس تان به زمان باشد
برای اینکه یه پوست برنزه زیبا داشته باشین به حداقل 4 روز زمان نیاز دارین. بعد از 4 روز آفتاب گرفتن می تونین به رنگ پوست برنزه دلخواهتون برسین. اما حواستون باشه که در طول مدت آفتاب گرفتن از 15 تا 30 دقیقه یکبار بچرخین تا قسمتهایی که پشت به آفتاب بوده هم رنگ بگیره. این تایم بهترین زمان برای رنگ گرفتن پوست هست و همچنین از آفتاب سوختگی پوست هم جلوگیری می کنه.

از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید
هنگام آفتاب گرفتن افراط نکنین. خیلی ها تصور می کنن هر چه بیشتر زیر نور آفتاب بمانند پوستشان بهتر رنگ می گیرد، در حالی که این کار باعث قرمزی و سوختگی پوست می شه و بعد از اون بدنتون پوست می اندازه. زیادی در معرض نور آفتاب بودن هم می تونه احتمال ابتلا به سرطان پوست رو افزایش بده.

از زدن عطر و آرایش کردن خودداری کنید
قبل از آفتاب گرفتن باید پوستتون از هرگونه عطر و مواد آرایشی پاک باشه. استفاده از عطر و دئودورانت ها و لوازم آرایشی در معرض آفتاب ایجاد حساسیت و التهاب می کنه. بنابراین هنگام آفتاب گرفتن پوستتون باید کاملا پاک باشه.

مخلوط روغن زیتون و قهوه بزنید
خیلی ها قبل از آفتاب گرفتن از کرم های برنزه کننده استفاده می کنن. به جای این کار شما می تونین از مخلوط طبیعی و بی ضرر روغن زیتون و قهوه استفاده کنین. رنگ قهوه به برنزه شدن پوست خیلی کمک می کنه. برای تهیه این مخلوط طبیعی 2 قاشق چایی خوری روغن زیتون را با 1 فنجان قهوه آماده مخلوط کنین. سپس این مخلوط رو روی پوستتون بمالین و صبر کنین تا یه ربع بمونه سپس بشویین.

چشم و موهایتان را بپوشانید
هنگام آفتاب گرفتن بهتره چشم و موهاتون رو از تابش آفتاب بپوشونین. برای این کار می تونین چشم ها رو با کلاه یا عینک از نور آفتاب بپوشونین و همچنین برای حفظ موها و جلوگیری از سوختن و خشک شدنشان در معرض آفتاب می تونین از روسری یا کلاه استفاده کنین.

منبع : زیبامون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.