تبیان، دستیار زندگی

خط خنده، پیشگیری و درمان چروک های دور لب

حتی اگه سیگاری هم نباشین، ممکنه بعد از عبور از سنین 30 سالگی، به تدریج گرفتار خطوط ریز اطراف لب ها بشین و با گذشت زمان، تعداد این خطوط بیشتر هم بشه. خط خنده که 2 یا 4 تا خط بلند و عمیق هستش هم خیلی زودتر به سراغ بعضی ها میاد. برای درمان چین و چروک صورت، روش های زیادی وجود داره، اما روش های پیشگیری و درمان طبیعی خط خنده، می تونه کمک بسیار خوبی براتون باشه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خط خنده

چه عواملی باعث ایجاد خط خنده و چروک اطراف لب ها میشه؟

سیگار کشیدن
بالا رفتن سن و سال
قرارگیری در معرض تابش نور خورشید
رژیم غذایی نامناسب
وراثت
غنچه کردن زیاد لب و دهان در زمان حرف زدن
 
خط خنده و خطوط سیگاری اطراف لب کدامند؟
خط خنده، خط بلندیه که از کنار بینی تا پایین لب ها در دو طرف اون ایجاد میشه و در حالتی غیر از خندیدن و حرکت دادن لب ها هم مشخصه. اما خطوط ریز، کم عمق و عمودی دیگه ای هم وجود داره که جای اونا دقیقا بالای خط لب بالا و پایین هستش و اگه لب ها در حالت غنچه شده هم نباشه، باز هم مشخصه.
روش های کاهش و پیشگیری از ایجاد خط خنده و چروک اطراف لب: چطوری این خطوط رو کاهش بدیم؟

ترک سیگار
اگه سیگاری هستین، باید اونو ترک کنین. این بهترین راه برای کساییه که علت ایجاد این خطوط در اونا، سیگار کشیدنه و علاوه بر زیبایی، سلامت و تندستی اونا از خیلی جهات دیگه هم تامین میشه.
ترک سیگار، زیباتر شدن با دوری از سیگار!

لایه برداری کنین
هفته ای 2 مرتبه با یه لایه بردار ملایم، پوست بالای لب رو لایه برداری کنین تا سلول های مرده از بین برن و یه لایه شاداب ئ جوان ایجاد بشه.

ورزش لب ها
حرکت اول
2 انگشت اشاره تونو پشت لب پایین قرار بدین و اونا رو با فشار کم، به طرف بیرون صورت (به سمت گوش ها) بکشین.
حرکت دوم
2 انگشت اشاره رو روی لب ها قرار بدین و پوست بالای لب رو به سمت پایین بکشین. طوری که انگار می خواین با پوست لب ها، تمام دندان ها رو بپوشونین و 5 ثانیه نگه دارین و بعد آزاد کنین.
این 2 حرکت رو هر شب 20 بار تکرار کنین و اونو به 50 بار برسونین.

سرم پوست
علاوه بر مرطوب کردن پوست، هر شب هم به این ناحیه سرم مخصوص پوست بزنین. سرم شبی که حاوی مواد ضدپیری و ضد چین و چروک پوست باشه، می تونه خیلی کمکتون کنه. پس حواستون باشه که سرمی حاوی موادی مثل اسید هیالورونیک، ویتامین B، C یا K و رتینول خریداری کنین.

مرطوب کننده خیلی مفیده
هر روز 2 مرتبه تمام این چروک ها رو مرطوب کنین. این روش به کاهش چین و چروک ها خیلی کمک می کنه و باعث میشه سلول های این بخش حجیم تر و پرتر بشن و چین و چروک ها کم بشن.

ضدآفتاب بزنین
وقتی که یکی از دلایل ایجاد پیری و چین و چروک در پوست، اشعه خورشیده، پس برای جلوگیری از تاثیر اون باید همیشه ضدآفتاب بزنین. یه ضدآفتاب مناسب با پوستتون که حداقل قدرتSPF  30 باشه.

رژیم مناسب داشته باشین
مواد غذایی مفید مثل سبزیجات، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدپیری هستن. این مواد می تونن اثرات مخرب بالا رفتن سن و سال رو تا حد زیادی کاهش بدن. روزانه 8 لیوان آب بنوشین و مصرف شکر و نمک رو هم تا حداقل، کاهش بدین.

ورزش کنین
افرادی که به صورت کوتاه اما منظم ، ورزش و تمرین بدنی می کنن، سن و سالی کمتر از سن و سال واقعیشون رو نشان میدن. ورزش باعث بهبود گردش خون در پوست میشه و از ایجاد نقص و معایبی مثل چین و چروک در اون جلوگیری می کنه.

نکته:
برای رسیدن به هدفتون، باید صبر و حوصله داشته باشین، برطرف کردن مشکلاتی مثل چروک پوست، نیاز به پشتکار داره و شما نمی تونین یه روزه یا با مصرف دارو، از شر اونا خلاص بشین. روش های جراحی و کلینیکی مثل تزریق بوتاکس و کشیدن پوست هم می تونه بسیار موثر باشه، اما برای سنین پایین، اصلا توصیه نمیشه و از طرفی، تاثیر اونا موقتیه و نیاز به تکرار داره.

منبع : زیبامون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.