تبیان، دستیار زندگی

احتمال سرطان‌زا بودن پودر بچه

۵ پیشنهاد طبیعی برای جایگزینی پودر بچه

احتمال ارتباط داشتن استفاده از پودر بچه با سرطان تخمدان در زنان، باعث شده است تا این قشر از جامع به فکر جانشینی برای پودر بچه باشند. در این مطلب شما را با جایگزین‌های طبیعی پودر بچه آشنا می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پودر بچه
طرح این موضوع که پودر بچه باعث سرطان تخمدان می‌شود، می‌تواند سؤالات و جواب‌های زیادی را در پی داشته باشد. اخیراً هیئت منصفه‌ای در کالیفرنیای آمریکا شرکت جانسون جانسون (تولیدکننده پودر بچه) را به پرداخت ۴۱۷ میلیون دلار غرامت محکوم کرده است. به این دلیل که زنی ادعا کرده بعد از استفاده از این پودر بچه به سرطان تخمدان مبتلا شده است.
در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، دادگاه میسوری به شرکت جانسون و جانسون دستور داد تا مبلغ ۷۲ میلیون دلار به خانواده جکی فاکس، که زنان این خانواده از سرطان تخمدان رنج می‌برند، پرداخت کند. این دو خانواده اذعان کرده‌اند که با استفاده طولانی مدت از این پودرهای بچه به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند.
همچنین دو دادگاه دیگر علیه شرکت جانسون و جانسون به نفع زنانی که از این شرکت شکایت کرده بودند، شرکت را به پرداخت ۱۹۷ میلیون دلار محکوم کردند، بیش از ۲۵۰۰ شکایت علیه این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که به شما توصیه می‌کنیم به جای پودر بچه از مواد طبیعی جایگزین استفاده کنید، این است که پودر بچه به خاطر خاصیت سمی بودنی که دارد، وقتی از راه استنشاق وارد ریه شود، می‌تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. به همین دلیل آکادمی آمریکایی درباره استفاده از پودر بچه برای نوزادان هشدار داده است

اما شرکت جانسون و جانسون اصرار دارد که، ارتباط بین پودر بچه و سرطان تخمدان ثابت نشده است.
رویترز در این باره گزارش داد که در دادخواستی که در ماه مارس ۲۰۱۷ از طرف شرکت جانسون و جانسون ارائه شده بود، هیئت منصفه به نفع شرکت جانسون و جانسون حکم صادر کرده است. در این پرونده شاکی نیوا دانیلز مقیم تنیسی است که ادعا کرده است از ۳۶ سالگی از پودر بچه استفاده کرده است که در سال ۲۰۱۳ پزشکان برای او سرطان تخمدان را تشخیص داده‌اند.
دادستان می‌گوید شرکت جانسون و جانسون از اوایل دهه ۱۹۸۰ در مورد به خطر افتادن سلامت مشتریانش پس از مصرف مواد تولیدی‌اش هیچ کار محافظتی انجام نداده است.
در واقع اولین مطالعه انجام شده در مورد استفاده از پودر تالک نشان می‌دهد که در ۹۲ درصد از زنانی که از پودر تالک برای اندام‌های تناسلی استفاده کرده‌اند، خطر افزایش ابتلا به سرطان تخمدان گزارش شده است. اما هنوز، برخی از پزشکان با این گزارش مخالفت می‌کنند.
دکتر هال لارنس، مدیر اجرایی کنگره زنان و متخصصان زنان و زایمان، گفت: «چندین دهه تحقیقات پزشکی این فرضیه که استفاده از پودر تالک باعث سرطان تخمدان می‌شود، را ثابت نمی‌کند»

 ۵ جایگزین طبیعی برای پودر بچه سرطان‌زا

با توجه به نکاتی که بالا ذکر شد، شاید برای شما هم ترس حاصل از استفاده کردن پودر تالک به وجود آمده باشد. جای نگرانی نیست، گزینه‌های مناسب طبیعی برای جایگزین کردن این پودر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. نشاسته ذرت
همان‌طور که می‌دانید جایگاه ذرت در پخت و پز مواد غذایی است. نشاسته این ماده می‌تواند جایگزین طبیعی برای پودر بچه باشد. نشاسته ذرت مثل پودر بچه قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد. این نشاسته از هسته مرکزی دانه ذرت تهیه می‌شود. از این ماده برای غلیظ کردن سس و سوپ‌ها در آشپزخانه استفاده می‌کنند.

 ۲. نشاسته اروروت و نشاسته تاپیوکا
نشاسته Arrowroot و نشاسته tapioca هر دو در آشپزخانه برای پخت و پز کارایی دارند. نشاسته این مواد نیز می‌توانند جایگزین مناسبی برای پودر بچه باشند. نشاسته اروروت از گیاهی گرمسیری واقع در آمریکا گرفته می‌شود. این دو گروه نشاسته می‌توانند جایگزین آرد در آشپزخانه باشد. اگر از آن استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود در قسمت ران و پای نوزادانتان بپاشید تا به عنوان یک تسکین کننده برای کودک شما عمل کند.

اولین مطالعه انجام شده در مورد استفاده از پودر تالک نشان می‌دهد که در ۹۲ درصد از زنانی که از پودر تالک برای اندام‌های تناسلی استفاده کرده‌اند، خطر افزایش ابتلا به سرطان تخمدان گزارش شده است


۳. بیکینگ‌پودر (جوش‌شیرین)
بی‌کربنات سدیم یا همان جوش شیرین که به عنوان سودا شناخته شده است، کاربردهای زیادی در آشپزی، بهداشت، زیبایی و ... دارد. در اینجا شما را با یک کاربرد دیگر آن آشنا می‌کنیم و آن هم به عنوان یک پودر بچه است. بعضی از افراد حتی از آن به عنوان دئودورانت استفاده می‌کنند «دئودورانت نوعی اسپری مایع است که برای خوشبو کردن بدن و یا یک مکان خاصی استفاده می‌شود. بیشترین مصرف دئودورانت برای از بین بردن بوی بد عرق در بدن است» این ماده همچنین می‌تواند در کاهش درد حاصل از آرتروز مؤثر باشد این ماده قادر است رطوبت هوا را جذب کند. برخی از آن به عنوان رطوبت‌گیر در یک مخزن و یا اتاقی که در آن رطوبت زیاد است و حتی حمام استفاده می‌کنند.

 ۴. آرد جو دو سر
اگر می‌خواهید یک پودر کمی سنگین‌تر از آنچه که در بالا ذکر شد داشته باشید، آرد حاصل از جوی دوسر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 ۵. جایگزین محصولات تجاری طبیعی به جای پودر بچه
این محصولات تجاری که در بازار موجود است، موارد فوق را با برخی روغن‌های ضروری ترکیب می‌کنند و پودر بچه‌ای با بوی بسیار مطبوع روانه بازار می‌کنند. شما می‌توانید با کمی پرس و جو و تحقیق در اینترنت به این پودرها دست یابید.

نکته:

یکی از مهم‌ترین دلایلی که به شما توصیه می‌کنیم به جای پودر بچه از مواد طبیعی جایگزین استفاده کنید، این است که پودر بچه به خاطر خاصیت سمی بودنی که دارد، وقتی از راه استنشاق وارد ریه شود، می‌تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. به همین دلیل آکادمی آمریکایی درباره استفاده از پودر بچه برای نوزادان هشدار داده است.

منبع: فردا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.