تبیان، دستیار زندگی

10 راز داشتن چشم های زیبا

از مهمانی یا گشت‌و‌گذارهای دوستانه وسط هفته همیشه گریزانم چون بعد از یک روز سخت کاری و بودن در فضای بیرون از خانه و زیر نورآفتاب یا ساعت‌های طولانی خیره ماندن به مانیتور رایانه،‌ همیشه چشمانم خسته و قرمز است… اطرافیان مدام می‌گویند چرا چشمانت قرمز شده؟ گاهی که مجبورم در مراسمی شرکت کنم، دنبال راه‌حلی می‌گردم تا این قرمزی و التهاب را از بین ببرم. تاکنون دوستان و اطرافیان و حتی برخی پزشکان راه‌حل‌های زیادی به من پیشنهاد کرده‌اند که برخی بی‌تاثیر بوده و برخی دیگر کم و بیش موثر بوده است. این مطلب، نگاهی می‌اندازد به رایج‌ترین دستورالعمل‌های خانگی و برخی توصیه‌های طب سنتی برای رفع این مشکل نسبتا شایع. «سلامت» ذکر این نکته را ضروری می‌داند که برای عمل به این توصیه‌ها بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چشم

کمپرس بابونه:

بابونه را دم کنید و بعد از صاف کردن، بگذارید در یخچال خنک شود. 2 تنظیف را در این محلول بخیسانید و آب اضافی‌ا‌ش را بگیرید. بعد برای 10 دقیقه کمپرس‌ها را روی چشمانتان بگذارید. بابوبه درمان مناسبی برای سردردهای عصبی هم است و می‌توانید وقتی سردرد دارید، با روغن گیاه بابونه پیشانی خود را ماساژ دهید.

کمپرس چای سیاه:
2 قاشق غذاخوری چای سیاه را در مقدار کمی آب جوش دم کنید و اجازه بدهید نیم ساعت باقی بماند. بعد آن را صاف کنید. تنظیف را در آن خیس کنید و بعد از آنکه آب اضافی‌اش را گرفتید، 10 دقیقه روی چشمانتان بگذارید.

پاشویه:
در کف پا مناطق حساسی وجود دارد که باعث هوشیاری فرد می‌شود. شستن و ماساژ پاها به‌خصوص ساق پا، قوزک، پاشنه و کف پا باعث می‌شود خستگی‌شان تا حد زیادی در برود. 2 تشت را از آب پر کنید. یکی با آب سرد و یکی با آب گرم. ابتدا 45 ثانیه پاهایتان را در تشت آب سرد بگذارید و بعد 3 دقیقه در آب گرم بگذارید. همزمان پاهایتان را ماساژ دهید. این کار را 3 مرتبه تکرار کنید.

پماد خاک ‌رس سفید:
برخلاف خاک رس سبز که قابض است، خاک رس سفید با بیشتر پوست‌ها سازگاری دارد و افرادی که پوست‌های حساسی دارند، می‌توانند از مواد معدنی غنی این خاک بهره‌مند شوند. یک قاشق سوپخوری خاک رس سفید پودر شده را با آب مخلوط و خمیری ضخیم درست کنید. خمیر گل‌ رس را در تکه‌ای گاز استریل، قرار دهید و آن را روی پلک‌هایتان بگذارید و اجازه دهید 20 تا 40 دقیقه بماند.

برش خیار:
چشمانتان را ببندید، برشی خیار روی چشمانتان بگذارید و 15 دقیقه استراحت کنید. این کار باعث از بین رفتن سیاهی اطراف چشم شده و خستگی و سرخی چشم را هم برطرف می‌کند.

کمپرس شیر:
اگر زیر چشمانتان سیاه شده، کمپرس شیر کم‌چرب را امتحان کنید. تنظیفی را در شیر بخیسانید و 10 دقیقه روی چشمانتان بگذارید.

شستشو با آب خنک:

ساده‌ترین کار این است که بعد از یک روز سخت کاری، صورت و چشمانتان را با آب خنک بشویید اما اگر نمی‌توانید به تمام صورت آب بزنید، قطعه‌ای یخ را داخل دستمال بگذارید و چند دقیقه‌ای روی چشمانتان قرار دهید.

سیب‌زمینی:
اگر زیر چشمانتان سیاه شده، ورقه‌های نازکی از سیب‌زمینی خام را 15 دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید.

قطره استریل چشم:
فروش این قطره در همه داروخانه‌ها بدون نسخه است. بعد از شستشو، داخل پلک پایین خط چشم آبی یا سفید بکشید تا سفیدی چشمانتان بیشتر به نظر برسد.

ترک سیگار:
اگر زیر چشمانتان سیاه شده یا گود رفته و خسته به‌نظر می‌رسد، یعنی کارتان زیاد است، تغذیه خوبی ندارید یا سیگار می‌کشید. پس عادت‌هایتان را تغییر دهید. برای پوشاندن این کبودی می‌توانید از کرم پودر و پنکیک با رنگ مکمل استفاده کنید. اگر کبودی به رنگ قهوه‌ای است، کرم‌پودر صورتی، اگر بنفش است کرم‌پودر زرد و اگر آبی است کرم‌پودر نارنجی انتخاب کنید.

منبع : آلامتو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.