تبیان، دستیار زندگی

فنگ شویی اتاق نوزاد

فنگ شویی ارامش بخش اتاق کودک

اتاق بچه ها باید ساده ، راحت و مملو از نشانه ها و امكاناتی برای خیال پردازی باشد ، فضا هایی برای پرورش خویشتن و لذت از سر خوشی و آسودگی خاطر دوران كودكی. کودکان در جریان رشد به سرعت تغییر می كنند ، ماه به ماه عوض می شوند ، بنابر این روشن است كه آنها نیاز دارند كه این روند در محیط اطرافشان نیز بازتاب پیدا كند ؛ دست كم دو سال یكبار باید اثاثیه را دوباره بچینید و آرامش اتاق را تجدید كنید. اما آیا شما با روش های این کار آشنا هستید؟!! چگونه می توان آرامش را برای کودکان فراهم کرد؟! با ما همراه شوید و اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک را در فنگ شویی بیاموزید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فنگ شویی، اتاق کودک، آرامش بخش،دکوراسیون،کاغذ دیواری،اسباب بازی، تخت خواب، زیبایی، کودک
برای به دست آوردن محیطی آرام و هماهنگ در اتاق بچه ها، نصب تابلوهای شاد، فرش نرم و استفاده از رنگ های شاد توصیه می شود. رنگ های روشن در محل بازی کودکان باعث تقویت خلاقیت آنها می شود. اثاثیه ساخته شده از مواد طبیعی از جمله فرش، موکت، قالی پشمی، لوازم چوبی و کاغذ دیواری که همه با عنصر چوب و رشد در ارتباطند هم توصیه می شود. استفاده از کمدهای بلند و خطوط عمودی، رشد کودک را تقویت می کند. اگر کودک شما پسر است یا فرزند پر جنب و جوش و فعالی دارید، افزودن رنگ های آبی و سرد، شخصیت او را متعادل می کند. توجه کنید که رنگ آبی آرامش بخش است ولی ممکن است کودک را درون گرا کند. برای همین حتماً باید با رنگ های گرم تر مانند زرد ترکیب شود و اگر دختر یا فرزند آرام و ساکتی دارید، رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد به او انرژی و اعتماد به نفس کافی برای فعالیت را می دهد.

برای داشتن خواب آرام و راحت، شب ها کودک باید اسباب بازی هایش را در قفسه بچیند یا درون کیسه جمع کند. آشفتگی اتاق باعث می شود کودک تان احساس افسردگی و عدم تمرکز داشته باشد. با قراردادن جعبه های رنگی و شاد، کودک تان را ترغیب کنید وسایلش را در آنها قرار دهد. حتی در یک اتاق کوچک پرده ای آویزان کنید تا تختخواب که محل آرامش بچه است را از محل فعال تر وی جدا کنید تا آشفتگی خواب را کاهش دهد.

موقعیت تخت کودک

تخت یا گهواره نوزاد نباید زیر پنجره قرار بگیرد ولی ممکن است اتاق به قدری کوچک باشد که مجبور به انجام این کار باشید. قانون فنگ شویی می گوید در این موارد نصب پرده ای به رنگ های سبز، زرد یا آبی بسیار نازک بالای تخت به طوری که هوا به راحتی جریان داشته باشد، موثر است. در فنگ شویی گفته می شود که اگر فضای اتاق کودک آنقدر وسیع است که می توانید آزادانه جای تخت را انتخاب کنید، حتما آن را در جهت مخالف در ورودی اتاق قرار دهید و تخت کودک بهتر است حداقل ۲۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. براساس قانون فنگ شویی، برای بهتر انتقال پیدا کردن جریان انرژی که از زمین می رسد، این فاصله بسیار مناسب است و باعث می شود نوزاد خواب عمیق تری داشته باشد. جنس تخت کودک باید از چوب باشد. جنس های دیگر مانند فلز باعث ایجاد جریان استاتیک یا الکتریسیته در فضای اتاق می شوند.

توجه به خلق‌وخوی نوزاد

اگر فرزند دلبندتان بدخلقی می‌کند، حضور در یک فضای سبز یا باغ کوچک می‌تواند به آرام کردن او، کمک کند. همین‌طور می‌توانید دکوراسیون اتاق را با تم باغ انجام دهید تا کودکتان آرامش بیشتر پیدا کند. البته اگر خواستید گیاهی را وارد فضای استراحت نوزاد کنید، دقت کنید که برای او حساسیت‌زا نباشد.
اگر نوزادتان آرام است، دکوراسیونی با تم مسابقات رانندگی ممکن است بتواند روحیه او را به هیجان آورده و برای مبارزات در زندگی، آماده کند.
اگر نوزادتان به‌سرعت، تمرکز خود را از دست می‌دهد یا نیازهای خاصی دارد، تا جایی که می‌توانید سادگی را در دکوراسیون اتاق رعایت کنید. برای مثال، از به کار بردن کاغذدیواری‌های با طرح شلوغ و به‌هم‌ریخته، اجتناب کنید.

چند توصیه دیگر

اصل فنگ شویی چیدمان، این امکان را می دهد که فضای منزلتان را به حالت تعادل برسانید و این تعادل باعث ایجاد انرژی و شادی در اتاق ها می شود. چراغ خواب در اتاق کودک یک وسیله کاربردی است. وجود نور ملایم در اتاق، حالت آرامش بخشی ایجاد و حس تنهایی را از او دور می کند. اگر ۲ چراغ خواب کوچک در ۲ طرف تخت بگذارید، هماهنگی انرژی بیشتری در اتاق ایجاد می شود. برای نور اتاق کودکتان از لامپ های فلورسنت استفاده کنید. اگر کاناپه ای در اتاق کودک می گذارید، مراقب باشید لبه های تیزی نداشته باشد. لبه های گرد ۲ مزیت دارند؛ کم خطرتر هستند و طبق قانون فنگ شویی، باعث کم کردن بی حوصلگی و استرس می شوند. کاناپه ها فضای اتاق را آرامش بخش می کنند. آینه ها خاصیت بیدارباش دارند درنتیجه هرچه بزرگ تر و به تخت کودک نزدیک تر باشند، خواب او را بیشتر مختل می کنند. اگر امکان این را ندارید که آینه را از تخت کودک دور کنید، در طول شب روی آن را با پارچه ای بپوشانید.



منابع : بیتوته / کوچه ما / نی نی سایت 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.