تبیان، دستیار زندگی
فركی وضعیت تیم ملی را تشریح كرد تیم ملی فوتبال كشورمان پس از بازی با كره شمالی از صبح روز پنجشنبه تمرینات خود را با هدف رویارویی با لبنان در روز 28 آبان ماه آغاز كرد كه این تمرینات طی روزهای جمعه و شنبه دنبال شد . تیم كشورم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی برای بازی با لبنان آماده می شود

فركی وضعیت تیم ملی را تشریح كرد

تیم ملی فوتبال كشورمان پس از بازی با كره شمالی از صبح روز پنجشنبه تمرینات خود را با هدف رویارویی با لبنان در روز 28 آبان ماه آغاز كرد كه این تمرینات طی روزهای جمعه و شنبه دنبال شد . تیم كشورمان ساعت چهار بامداد روز دوشنبه عازم بیروت خواهد شد و در آنجا نیز دو نوبت تمرین انجام خواهد داد .

حسین فركی در ارزیابی از عملكرد ملی پوشان كشورمان در مدت زمان 60 دقیقه بازی برابر كره ی شمالی گفت : بر خلاف پیش بینی های انجام شده از سوی بخشی از مطبوعات و كارشناسان كه این مسابقه را به شكلی آسان تصور می كردند و حتی به ثمر رسیدن پنج یا شش گل به سود ایران را محتمل می دانستند ، پیش بینی ما بر این بود كه با تیمی بسیار خوب مواجه خواهیم شد و در عمل نیر این تیم تفاوت آشكاری با آنچه در بازی رفت داشت ، از خود نشان داد .

مربی تیم ملی فوتبال بزرگسال كشورمان تصریح كرد: كره ی شمالی به خوبی از سرعت خود استفاده می كرد و از فاصله ی چهل متری دروازه خود به خوبی در دفاع جمع می شد و به سرعت از دفاع به حمله حركت می كرد كه جز فاكتورهای ویژه این تیم بوده و باعث دشواری كار در نیمه ی اول شد . این تیم به خوبی تمامی روزنه ها را بسته بود و علیرغم شادابی كلیه ی ملی پوشان در تمرینات اردویی ، در عمل بیشتر به ارزیابی حریف در این نیمه پرداختیم و بعضاً مرتكب اشتباهاتی در اداره بازی شدیم كه به هوش و نحوه بازی حریف بر می گشت . وی ادامه داد : پیش بینی می كردیم كه در نیمه دوم ، همانند آنچه كه در بازی رفت اتفاق افتاد ، بتوانیم كاملاً بازی را در كنترل خود در اوریم و كره شمالی از دقیقه 70 به بعد دچار مشكل شود . از شروع نیمه دوم ملی پوشان با ارایه بازی روان و قابل قبول ، از روزنه های موجود استفاده كرده و با گرفتن یك ضربه پنالتی به سود خود ، گل ایران به ثمر رسید . از این لحظه به بعد پیش بینی بازی راحت تری را می كردیم كه متاسفانه پس از چهار دقیقه ، پرتاب ترقه به داخل زمین و سایر مسایل حاشیه ای موجود باعث نیمه كاره ماندن بازی شد. البته در همین مدت نیز مشخص شد كه كره متحول شده است و می تواند تیم خطرناكی برابر لبنان مجسوب شود .

فركی ضمن ابراز تاسف از چنین اتفاقی در جریان این مسابقه ، خاطرنشان كرد: تمامی مردم و ملی پوشان از این اتفاق متاثر هستند و در شرایطی كه همه چیز به شكلی عالی پیش می رفت ، تنها بهانه ای به دست كره افتاد و اینكه تماشاچیان ایران نزد بیگانگان منفی جلوه داده شوند . البته بایستی از این واقعه درس گرفت و ضمن فراموش كردن آن ، درس های لازم را برای آینده گرفت . اینك بازیكنان به دنبال انجام دو مسابقه باقیمانده با انگیزه فراوان می باشند. مربی تیم فوتبال بزرگسالان ، لبنان را فاقد شانس كافی جهت صعود به دور نهایی مسابقات جام ملت های آسیا دانست و گفت : از نظر غرور ملی ، لبنان انگیزه بالایی جهت مصاف با ایران دارد و اصولاً بازی با لبنان یا هر كشور عربی دیگر ، همواره برای آنان حساس بوده است . ما میز به سهم خود با آمادگی كامل به مصاف حریف رفته و با هدف صعود به عنوان تیم اول در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز خواهیم شد .

وی با اشاره به هماهنگی علی كریمی جهت حضور در مسابقه باشگاهی خود و بازگشت مجدد وی به اردوی تیم ملی یادآور شد : به احتمال فراوان علی كریمی در تمرینات بعد ازظهر امروز جمعه حضور خواهد یافت و كار خود را دنبال خواهد كرد . همچنین مطابق با توافقات انجام شده ، رحمان رضایی نیز روز دوشنبه مستقیماً از ایتالیا وارد لبنان خواهد شد. مهدوی كیا نیز به عنوان دیگر لژیونر ایران ، اینك در اردوی تیم ملی حضور دارد و تمرینات خود را دنبال می كند.

فركی همچنین در توضیح حضور گل محمدی و كعبی در بازی برابر لبنان ، تصریح كرد : قاعدتاً این دو بازیكن نیز مشكلی از بابت حضور در تیم ملی ندارند و از آنان استفاده خواهیم كرد . البته در مورد سایر بازیكنان تیم ملی و نفرات آسیب دیده ، لازم به یادآوری است كه ، رحمان احمدی با اجازه كادر فنی و به دلیل بیماری همسرش ، اردو را ترك كرد تا به مشكل خود رسیدگی كند . وی پس از بازی برابر لبنان ، مجدداً به جمع ملی پوشان ملحق خواهد شد . همچنین بزیك و امیرآبادی نیز هم اینك به دلیل مصدومیت تحت مداوا قرار دارند و تمرینات سبك خود را دنبال مب كنند . در مجموع 23 بازیكن در اختیار داریم كه نهایتاً 20 بازیكن را به لبنان خواهیم برد.

فركی در پایان و توضیح تمرینات تیم ملی گفت : تمرینات روزهای پنجشنبه و جمعه با هدف توجه به كارهای دفاع و حمله پیش بینی شده و به اجرا در آمد . در حقیقت بازی با كره ی شمالی باعث شد تا چگونگی مقابله با بازی بسته حریف را در تمرینات لحاظ كنیم زیرا مسلماً ، سایر حریفان با هدف بستن بازی مقابل ایران قرار خواهند گرفت ، البته شوت به دروازه ، كارهای اختصاصی با هافبك و دفاع و انجام بازی فوتبال نیز در تمرینات دنبال شد.