تبیان، دستیار زندگی

آزادکار تیم ملی: هدفم کسب مدال طلای پیکارهای جهانی است

«علیرضا کریمی» آزادکار وزن 92 کیلوگرم تیم ملی ایران گفت: بعد از یک سال سخت و مشکلات بین المللی کشتی ایران، اکنون تنها هدفم کسب مدال طلا در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2018 جهان در بوداپست مجارستان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتی
کریمی آزادکار تیم ملی در آذر ماه سال 96 و در رقابت های زیر 23 ساله های جهان (امید) در لهستان در وزن 86 کیلوگرم به روی تشک رفت و یکی از امیدهای کسب مدال طلا بود که به واسطه حضور یک حریف از رژیم صهیونیستی و اینکه او حاضر به رویارویی با وی نشد، کشتی ایران در خطر محرومیت قرار گرفت.
با پیگیری های رسول خادم رییس فدراسیون و عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، خطر تعلیق از کشتی ایران رفع شد، اما کریمی و مربی او به ترتیب 6 ماه و دو سال محروم شدند.
البته کریمی یک بار دیگر و در پیکارهای جوانان جهان در سال 2013 نیز با حریفی از رژیم صهیونیستی مبارزه نکرده بود.
وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پایان محرومیت خود خبر داد و گفت: اکنون وضعیت جسمی، روحی و روانی خیلی خوبی دارم و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند تا من و سایر ملی پوشان بتوانیم در بازی های آسیایی و پیکارهای قهرمانی جهان نتایج خوبی بگیریم.
دارنده مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2015 آمریکا در خصوص حضور در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ گرجستان نیز گفت: مسابقات خوبی بود و علی رغم کسب مدال برنز، کادر فنی از کشتی هایی که گرفتم راضی بود و فردا (پنجشنبه) نیز برای حضور در جام یاشاردوغو عازم کشور ترکیه هستیم.
این آزادکار المپیکی کشتی ایران ادامه داد: بعد از پیکارهای امیدهای جهان، مقداری وزنم بالا رفت و به 90 و 91 کیلوگرم رسید و با مشورتی که با رسول خادم و محمد طلایی مربیان تیم ملی داشتم، صلاح دانستند که از 86 به وزن 92 کیلوگرم تغییر وزن دهم. این وزن در بازی های آسیایی نیست و هدفم کسب مدال طلای پیکارهای جهانی 2018 بوداپست مجارستان است.
وی در پاسخ به این سووال که با وجود مدعی سرسختی همچون «محمد جواد ابراهیمی» تا چه اندازه امید به حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارد، گفت: تمام سعی و تلاش من پوشیدن دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی است و بسیار امیدوار و خوشبین هستم.
دارنده مدال طلای جوانان جهان یادآور شد: در حال حاضر کشتی گیران خوب و قدرتمندی در کشتی ایران حضور دارند و پس از چندین سال حضور در تیم ملی، تجربیات خوبی کسب کرده ام و هدف اصلی من مانند همه ورزشکاران، طلای بازی های المپیک است و تمام وجودم را می گذارم که بتوانم به آن دست یابم.
کریمی همچنین یادآور شد: سال گذشته با توجه به نتایج تیم ملی و همچنین مشکلات بین الملی کشتی، برای من و کشتی ایران، سالی سختی بود و البته این گونه مسائل ممکن است پیش بیاید و در این شرایط باید خودمان را حفظ کنیم، چرا که روزهای خوبی پیش روی کشتی ایران خواهد بود.
وی در مورد اهدای پاداش های کشتی گیران نیز گفت: در مورد پرداخت جوایز، همیشه در حق کشتی گیران احجاف می شده و این احجاف در این دوره بیشتر شد؛ چرا که همان مبلغ ناچیزی را هم که قرار بود به ما بدهند کم کردند و حق هیچ اعتراضی را هم به ورزشکاران نمی دهند.
کریمی بیان داشت: در مراسم تجلیل از قهرمانان که اول خرداد برگزار شد، باید 120 سکه به من می دادند که 40 سکه را حذف کردند. در پیکارهای قهرمانی آسیا که اسفند ماه در قرقیزستان برگزار شد، در ترکیب اصلی تیم ملی بودم، اما به خاطر همان مشکل بین المللی 6 ماه محروم شدم و به خاطر محرومیت از این پاداش من را محروم کردند.
کریمی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که روزهای 19 تا 21 اردیبهشت در تهران برگزار شد در وزن 92 کیلوگرم عنوان نخست را کسب کرد. از سوی دیگر ابراهیمی دیگر مدعی این وزن در مرحله نخست انتخابی تیم ملی به مقام اول رسید، اما به تشخیص کادر فنی در مرحله نهایی حضور پیدا نکرد.
کادر فنی اکنون برای انتخاب نفر نخست این وزن در رقابت های جهانی مجارستان، این دو را با اعزام به رقابت های بین المللی محک می زند.
یکی از تورنمنت هایی که کریمی و ابراهیمی به آن اعزام شدند، جایزه بزرگ گرجستان بود که روزهای 12 تا 14 تیر ماه در تفلیس برگزار شد.
در این رقابت ها ابراهیمی در دور نخست کریمی را با نتیجه 6 بر 4 مغلوب کرد. وی در مبارزه دوم خود با نتیجه 2 بر 2 از سد داتو مارساگیشویلی دارنده مدال برنز المپیک لندن و برنز جهان از گرجستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر سلیمان کارادنیز از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ابراهیمی در دیدار فینال مقابل آنزور اوریشف از روسیه با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.
کریمی نیز با توجه به حضور ابراهیمی در دیدار فینال به گروه شانس مجدد رفت و در این گروه با نتیجه 9 بر یک داتو مارساگیشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه 9 بر صفر سلیمان کارادنیز از کشور ترکیه را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
یکی دیگر از تورنمنت های بین المللی که قرار است این دو مدعی در آن ارزیابی شوند، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در ترکیه است. این مسابقات که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است، روزهای 5 تا 7 مرداد در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.
منبع:ایرنا