تبیان، دستیار زندگی

وقتی ازدواج تان را با دوستانتان مقایسه کنید...

متخصصین معتقدند نباید ازدواج و رابطه خود با همسرتان را با ازدواج دوستان و اطرافیانتان مقایسه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مقایسه کردن، زندگی مشترک، ازدواج، همسر، خانواده ایرانی،قانون در خانواده

مطمئناً غبطه خوردن به چیزی که ندارید، امری کاملاً طبیعی است، حتی در حوزه روابط افراد. به لطف شبکه‌های اجتماعی، همواره نگاه گذرایی به زندگی دیگران یا آن بخش از زندگی که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند، می‌اندازیم. سپس بر اساس یک عکس که در لحظه دلخواه فرد موردنظر ثبت شده، باقی داستان را می‌سازیم. مطمئناً با توجه به وجود شبکه‌های اجتماعی که تنها بخش‌های مهم، چهره‌های خوشحال و تجربیات لذت‌بخش اطرافیان را به تصویر می‌کشند، بسیار راحت نتیجه می‌گیریم که اطرافیان و دوستانمان زندگی فوق‌العاده زیبایی دارند. سپس زندگی و رابطه خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنیم.

با این حال تنها به این دلیل که مقایسه روابط عاطفی افراد با دیگران امری طبیعی است، باعث نمی‌شود این کار نتیجه خوبی داشته باشد. در واقع با این کار ممکن است به زندگی و رابطه خود آسیب برسانید.

انسان‌ها معمولاً در زندگی دیگران به دنبال کمبودهای خود می‌گردند. به عنوان مثال، اگر حس کنید همسرتان به هنگام صحبت با شما، لحن مناسبی ندارد، به لحن محترمانه همسر افراد دیگر به هنگام صحبت با آن‌ها و پشتیبانی از همسرشان در جمع توجه می‌کنید. یا اگر حس می‌کنید از آخرین باری که همسرتان برایتان طلا و جواهر خریده، زمان زیادی می‌گذرد، به فکر دوستانی می‌افتید که همسرشان به عنوان هدیه سال نو برایشان گوشواره الماس خریده‌اند.

با این حال، توجه به «داشته‌های» دیگران، باعث می‌شود خود را در دسته افرادی بگذارید که خیلی چیزها ندارند. به جای این که به کارهایی توجه کنید که همسرتان برایتان انجام می‌دهد، ممکن است نسبت به تمام کارهایی که همسرتان انجام نمی‌دهد، فوق‌العاده حسودی کنید، دشمنی بورزید و رنجیده شوید. زمانی که رابطه خود را با رابطه دیگران مقایسه می‌کنید، معمولاً فراموش می‌کنید در مورد آنچه لازم دارید با همسرتان صحبت کنید. این شرایط همانند راه رفتن روی یک تکه یخ نازک است و تمایلاتتان ممکن است به خواسته‌هایی تبدیل شود که منجر به بروز جرو‌بحث‌ها و مشاجره‌ها می‌شود.

اگر فکر می‌کنید رابطه شما در مقایسه با رابطه دیگران دچار کمبود است، به خود یادآوری کنید که شما تنها تکه‌هایی از زندگی واقعی اطرافیان خود را می‌بینید. همه افراد زوج‌هایی را می‌شناسند که در ابتدا همواره تصویری از یک زندگی کامل و زیبا را القاء می‌کردند؛ اما در نهایت طلاق گرفته‌اند. شما می‌توانید از حس حسادت خود به عنوان یک ابزار استفاده کنید. توجه به زندگی دیگران به همراه حس حسادت به شما نشان می‌دهد دوست دارید در کدام بخش‌های زندگی خود تمرکز کنید. اگر بتوانید احساسات خود را عاقلانه کنترل و پردازش کنید، حس حسادت می‌تواند یک ابزار ارزشمند برای کمک به رابطه شما باشد.

همچنین حتماً برای شناسایی نقاط قوت رابطه خود وقت بگذارید. بر روی چیزهایی که در رابطه شما مفید هستند، تمرکز کنید. سپس به بخش‌هایی فکر کنید که دوست دارید آن‌ها را بهبود دهید. بعد ایده‌هایی برای نحوه بهبود آن بخش‌ها ارائه کنید.
منبع : آخرین خبر
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.