تبیان، دستیار زندگی
مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی ملی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، عصر روز شنبه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی ملی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، عصر روز شنبه 30 تیرماه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و با معرفی آثار برتر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون اول رییس جمهور گفت : تكنولوژی و فن‌آوری قدرت بسیار بزرگی در انتقال فرهنگ دارد و در واقع حاملی برای ارزش‌های فرهنگی محسوب می‌شود كه بسیار سریع است و طبیعتا حساسیت‌ها با این توانایی و كارآیی نیز بیش‌تر می‌شود.

پرویز داوودی در مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی ملی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای اظهار كرد: در این عرصه فرصت‌ها گرانبهاتر و تهدیدها نسبت به رسانه‌های سنتی خطرناك‌تر خواهد شد.

او افزود: در مقایسه با رسانه‌های سنتی در این فضا با فرصت‌های ارزشمندتر و تهدیدهای حساس‌تر روبه رو هستیم و از طرفی ما رسانه‌ای داریم كه افكار و فرهنگ‌ ما را به صورت ارزان و قابل دسترس به همگان منتقل می‌كند لذا همین موضوع اهمیت آن را بیش‌تر می‌كند.

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

وی تاكید كرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در مقابل این تحول تكنولوژی در دنیا واقع شدیم و هیچ راهی برای خروج از این مسیر نداریم و از طرفی خروج از آن نیز به مصلحت نخواهد بود.

داوودی ادامه داد: قادر نیستیم جلوی این حركت سریع را بگیریم و نباید آن را تهدید تصور كنیم بلكه این عرصه فرصتی است و قابلیت و توانایی و دسترسی به گوهرهای ارزشمندی را داریم كه قادریم با این ابزار آن ارزش‌ها را منتقل كنیم، زیرا دنیای امروز ما تشنه‌ی این ارزش‌ها است.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان كرد: امروزه به واسطه مجموعه‌ی تحرك‌های مختلفی كه در سیاست‌های استكباری دنیای ظلم و كفر شاهدیم به ویژه در عرصه‌های فرهنگی باید گفت كه جوانان آزاد و با افكار كنجكاو و جست‌وجوگر در مقابل این تهاجمات ایستادگی و اعتراض می‌كنند و به دنبال راه حلی برای بن بست‌های فكری و فرهنگی خود هستند.

داوودی با اشاره به مبحث بازی رایانه‌ ای گفت : شاهد بودیم كه بیگانگان در مقابل این موضوع چقدر تبلیغات را آغاز كردند بنابراین به حساسیت این حوزه باید بیشتر توجه و اهمیت قائل شد.

وی با بیان این كه قطعا این حركت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حركت میمون و مباركی است و قطعا دولت با تمام توان حامی این حركات است تصریح كرد: با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توان فرهنگ غنی دینی و اسلامی خود را منتقل كنیم و در این جهت باید روی محتوا و ابزار كار كرده و حمایت‌های لازم را انجام داد و منتظریم كه این حمایت‌ها فقط به صورت فرم‌های خاص و شكل‌بندی منسجم مطرح شود تا حمایت‌ها شكل بگیرد؛ به عنوان مثال حمایت از حقوق معنوی كه دولت در تلاش است در بخش‌های مختلف آن را آماده كند.

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

پس از سخنان معاون اول رییس جمهور ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد : فضای مجازی در دنیای رسانه میدان‌گاهی برای تقویت معارف دینی شده است.

محمدحسین صفارهرندی گفت : پیشاپیش مژده می‌دهم كه برگزاری نخستین جشنواره در این حوزه و در سطح كنونی بشارت‌های بزرگ و بلندی از آینده پرخیر و بركتی در عرصه رسانه‌های دیجیتالی تقدیم جامعه‌ی ایرانی و اسلامی ما می‌كند.

وی با بیان این كه فضای مجازی در دنیای رسانه شاید ما را آسان‌تر به دنیای مجازی با جریان غالب مادی نزدیك می‌كند، تصریح كرد : امسال در كنار برپایی نمایشگاه موفق به برگزاری جشنواره در سطح موجود شدیم و برگزاری این جشنواره توفیقی در راستای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه منطبق بر اهداف دولت نهم است و از آنجا كه دولت نهم شكل‌گیری ادامه حیات خود را به صورت كاملا استراتژیك مبتنی بر میدان دادن به جوانان جامعه اسلامی و ایرانی فرض می‌كند، برگزاری این جشنواره توفیقی بزرگ محسوب می‌شود.

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

وی تصریح كرد: ما در جریان بر پایی نمایشگاه در روزهای پایانی به دلیل اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر مردم شاهد جوشش قشرهای مختلف از خانواده‌ها تا جوانان و دانشجویان بودیم.

وزیر ارشاد خاطر نشان كرد : این جشنواره به عنوان مقدمه برای خیز بلندی است كه متناسب با ظرفیت های علمی، فن‌آوری در بخش سخت‌افزاری و به ویژه در حوزه نرم‌افزاری است و امیدواریم در آینده نه چندان دور به استقبال اعجاب‌آفرینی فرزندان این مرز و بوم در عرصه‌های دیجیتالی برویم.

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه جنبی از آثار برگزیده در جشنواره برگزار گردید که محصولات تبیان با استقبال بازدیدکنندگان روبرو گردید.

گفتنی است موسسه تبیان که در این جشنواره با معرفی جدیدترین نرم افزارهای تولیدی و همچنین ارائه سایت پر بیننده و غنی حضور گسترده ای داشت و مفتخر به دریافت مقام ها و لوح تقدیرهایی به شرح ذیل گردیده است که ضمن قدردانی از هیئت داوران آثار برگزیده را برای ارزیابی و قضاوت عمومی به نقد شما کاربران گرامی می گذاریم ، هر چند که ما معتقدیم خیلی از محصولات دیگر و حتی سایت تبیان می توانستند در گزینه های دیگر جای گرفته و در خور تقدیر باشند.

در این مراسم مهندس محمد رضا فرخ بعنوان نماینده موسسه تبیان بارها و بارها به روی سن رفت و تعدادی سکه بهار آزادی ، تندیس و لوح های افتخار را که به نام خانواده بزرگ تبیان است ، دریافت نمود.

افتخاری برای خانواده بزرگ تبیان

بهترین طراحی پیام و سناریوی بازی (از رئیس جمهور)
رتبهجایزهنام اثرنام صاحب اثر
1لوح افتخار+

تندیس زرین

نجات بندرموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین اثر مبلغ و مروج اسلام و معارف اسلامی
رتبهجایزهنام اثرنام صاحب اثر
2

از رئیس جمهور

لوح افتخار+

تندیس سیمین

دایرة المعارف معصومین(ع) - عترتموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین نرم افزار در حوزه اسلام و معارف اسلامی
جایزهنام اثرنام صاحب اثر
لوح افتخار+

تندیس سیمین

مناسک- همراه

احکام- همراه

موذن – همراه

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین معماری اطلاعات و رابط کاربری
رتبهجایزهنام اثرنام صاحب اثر
4لوح تقدیردایرة المعارف معصومین(ع) - عترتموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین بازی جدی (حرفه ای)
رتبهجایزهنام اثرنام صاحب اثر
3

(مشترک)

لوح افتخارنجات بندرموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین نرم افزار تلفن همراه
جایزهنام اثرنام صاحب اثر
لوح افتخار

موذن همراهموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

پایگاه های خدماتی- دایره المعارف ها و سایت های جامع
رتبهجایزهنام اثرنام صاحب اثر
شایسته تقدیر (از رئیس جمهور)لوح افتخارپایگاه اینترنتی تبیان

(www.tebyan.net)

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

بهترین معماری اطلاعات و رابط کاربری
جایزهنام اثرنام صاحب اثر
لوح تقدیرمناسک- همراهموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان نور

روابط عمومی موسسه تبیان