تبیان، دستیار زندگی

پیکر تراشی(ابدومینوپلاستی)عمل نوین لاغری+عوارض این عمل

دستگاه لیپوماتیک از پیشرفته ترین و مدرنترین دستگاه های لیپولیز در جهان می باشد که توسط FDA تایید شده است، لیپولیز لیپوماتیک روشی مطمئن، موثر، بی خطر و دقیق است که در تمامی نواحی بدن قابل استفاده است، با آخرین متد روز دنیا بدون بازگشت و بیهوشی با دستگاه لیپوماتیک sp6، همچنین از چربی خارج شده می توان جهت افزایش حجم لب ها و خط خنده استفاده نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیکر تراشی
 
1- عدم امکان آمبولی چربی

2- حرکت سه بعدی کانولا لیپوماتیک لیپوساکشن: با توجه به این حرکت سه بعدی نسبت به دستگاه های دیگر (لیپولیزر) که دو بعدی می باشند تخلیه بهتر و یکنواخت تر چربی زیر جلدی و در نتیجه زیبایی و طبیعی تر بودن پوست بعد از لیپوماتیک لیپوساکشن را سبب می شود.

3- حرکت سه بعدی کانولا لیپوماتیک لیپوساکشن باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود که در نتیجه در جمع شدن و سفت شدن پوست تسریع ایجاد می کند.

4- امواج اینفراسونیک دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن باعث بی حسی موضعی و لیز شدن سلول ها می شود که در نتیجه در زمان جراحی و بعد آن راحتی بیمار را سبب می شود.

5-با توجه به استفاده از امواج اینفراسونیک, بی ضرر بودن این امواج برای بدن ادم (ورم) و آسیب موضعی بسیار کمتری نسبت به روشهای دیگر ایجاد می کند.

6- دوران نقاهت بسیار کم برای بیمار بعد از لیپوماتیک لیپوساکشن

7- دسترسی و عملکرد بالا در نواحی فیبروزه و سفت توسط دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن sp6

8- توانایی عملکرد در نواحی زانو و ساق پا توسط دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن sp6

9- سیستم محافظتی دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن باعث حفاظت از سه بافت مهم شامل عروق اعصاب و عضله می شود، کانولای لیپوماتیک لیپوساکشن با حرکت نوسانی 600 بار در دقیقه چربی ها را (break down) شکسته و بصورت امولسیون در اورده و سپس دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن آن را خارج می کند

درروش Lipomatic، سلول های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده و توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت آزاد در می آید و سپس این چربی به آرامی و بدون درد و خونریزی توسط دستگاه از بدن خارج می شود.
Lipomatic مشکل ایمنی را که در روش سنتی لیپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سیستم امنیتی فعال آن محافظت از بافتهای حساس بدن (اعصاب، رگهای خونی، ماهیچه ها) را برعهده دارد . در این روش هدف معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است . این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است.
این روش نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به طور اعجاب انگیزی به سفت تر شدن و لیفت پوست نیزکمک می کند.به طوریکه حتی بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک و با وجود تخلیه چربی شلی پوست کاهش می یابد ، نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدتها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز میشود.
بدلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانمهایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب تر است .همچنین این روش براى افرادى که قبلا ساکشن و یا لیپولیزر شده اند واز نتایج آن راضی نیستند و بافت چربى سفت و فیبروز شده است مناسب تر از سایر روشهاى قبلى است.
این دستگاه که توسط سازمان غذایی دارویی آمریکا FDA تایید شده است و در ۵۰ کشور جهان استفاده می شود، سیستمی قابل اعتماد است که با روشی بی خطر و موثر و دقیق، این امکان را می دهد که نسبت به تخلیه چربی به طور کاملا یکنواخت و طبیعی از مناطقی مانند شکم ، پهلو ، پشت ، باسن ، ران ، ساق و حتی حجم اندک از چربی های موضعی در مناطقی مانند غبغب ، بالای سینه ، بزرگی سینه آقایان ، اطراف زانو برداشت و اندامی زیبا و متناسب را در یک جلسه بدست آورد به همین دلیل این روش به پیکرتراشی نیز معروف است.
در روش لیپوماتیک دوره نقاهت بعد از عمل بسیار کوتاهتر و بین ۳ تا ۷ روز می باشد و دوره استفاده از گن نیز حدود دو هفته می باشد.نکته قابل توجه آنکه بدلیل عدم آسیب به سلولهای چربی به طور همزمان می توان چربی خارج شده را به هر قسمتی از بدن مانند باسن ، سینه ، صورت (گونه ، لب و خطوط وچروکهای پوستی ) ، پشت دست و ... تزریق کرد.یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عارضه‌ها مسئله آمبولی است. آمبولی به دو نوع تقسیم می‌شود؛ آمبولی چربی و آمبولی لخته خون در پاها (‌DVT)‌. برای همین باید تا جایی که امکان دارد احتمال بروز این عارضه را کاهش داد.

نکاتی در مورد کم کردن خطر آمبولی
1. دستگاه‌هایی مثل الترازد، بادی‌جت و لیپوماتیک که سرعت عمل لیپوساکشن را بالا برده‌اند و مدت عمل را کمتر می‌کنند همچنین به عروق آسیب کمتری وارد می‌کنند.

بنابراین به‌طور کلی خطر آمبولی را کاهش می‌دهند.

2. بهتر است سن بیمار زیر 55سال باشد.

3. باید یکسری نکات را قبل، حین و بعد از عمل رعایت کنند.

قبل از عمل
با تجویز پزشک، مصرف یکسری داروها و آمپول‌های رقیق‌کننده خون می‌توانند خطر آمبولی را کاهش دهند.
استفاده از جوراب‌های واریس می‌تواند در این امر موثر باشد به این دلیل که باعث می‌شود خون در پاها راکد نماند و لخته نشود.
همچنین آزمایشات خون باید به‌طور کامل گرفته شود. بیمارانی که اختلالات انعقادی به‌طوری که این اختلالات سبب افزایش تورومبوز یا لخته و همچنین افزایش خونریزی داشته باشند این جراحی نباید برای این افراد صورت گیرد.
خانم‌هایی که از قرص‌های جلوگیری از بارداری یا درمان کیست تخمدان مانند یاز، یاسمین و دیان(‌‌‌‌OCP‌) استفاده می‌کنند هم بهتر است سه ماه قبل از عمل مصرف قرص را قطع کنند زیرا این قرص‌ها احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهند.

حین عمل
در اتاق عمل استفاده از جوراب واریس می‌تواند موثر باشد یا می‌توان از جوراب‌های پنوماتیک استفاده کرد که درحقیقت به‌صورت متناوب یک فشار هوا را ایجاد و جریان خون در پا را افزایش می‌دهند.
بهتر است تخت عمل طوری باشد که پای بیمار بالاتر قرار گیرد که خون به سمت قلب جریان پیدا کند و در پاها راکد نماند.
زمان عمل در کاهش ریسک خطر آمبولی نقش بسزایی دارد و اگر زمان عمل زیر سه ساعت یا سه ساعت و نیم باشد، خطر آمبولی کمتر خواهد بود.

بعد از عمل جراحی
مهم‌ترین مسئله این است که بیمار سریعا به حرکت درآید و راه برود چرا‌که بی‌تحرکی و خوابیدن باعث کاهش جریان خون و لخته و آمبولی می‌شود. اما اگر بیمار مجبور باشد چندین ساعت روی تخت عمل بماند و بعد از انجام عمل قادر به راه رفتن نبود، باید پای بیمار بالا بوده و عضلات ماساژ داده شوند و حتما از جوراب واریس استفاده شود.

منبع : دلگرم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.