تبیان، دستیار زندگی

Marlin Mk3 AUV لاکهید مارتین در راه تولید

لاکهید مارتین نام سازنده‌ وسیله زیرآبی خودکار (UAV) بعدی خود، Marlin Mk3، را اعلام کرد. این وسیله جدید دارای قابلیت‌ های چشم گیری بوده و مجهز به عمق عملیاتی تا 4000 متر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
marlin mk3 auv لاکهید مارتین در راه تولید
AUVها طی سال‌ های اخیر قدرتمند تر شده و اکنون به عنوان ابزارهای زیرآبی مفیدی برای کاربردهای مختلف معرفی می‌ شوند. در نوامبر سال 2014، از یک SeaBED AUV برای نقشه نگاری بیش از 500000 متر مربع از قطب جنوب استفاده شد که نشان داد یخ‌ های قطبی ضخیم‌ تر از سطح اندیشه‌ ها و تفکرات ماست. اخیرا نیز یک Gavia AUV برای مطالعه‌ توزیع جلبک در آن سوی یخ‌ ها بکار گرفته شده است.
لاکهید مارتین با وسایل نقلیه‌ بدون سرنشین نا آشنا نیست و به وضوح پتانسیل چنین وسایلی را درک می‌کند و به این ترتیب این بار SeaRobotics را به عنوان سازنده‌ مدل برند جدید UAV تحقیق و بررسیMarlin Mk3 خود معرفی کرد.
مارلین برای مشتریان تجاری طراحی شده و با سنسورهای مختلفی همراه است که به آن اجازه‌ بررسی‌ های از راه دور و عملیاتی مانند بازبینی‌ از خط لوله‌ های عمق دریا را می‌ دهد. MK3 دارای تعدادی قابلیت چشم گیر می‌ باشد که از جمله‌ آن ها می‌ توان به باتری 44 کیلو وات ساعت اشاره کرد که 24 ساعت طول عمر دارد. با چنین ظرفیتی، این دستگاه زیر دریایی قادر به طی 1000 کیلومتر پیش از نیاز به شارژ مجدد، است.
بر اساس نیاز کاربر، Marlin Mk3 می‌ تواند به تنظیمات مختلف سنسور مجهز شده که به آن قابلیت‌ های ضبط باکیفیت ویدئو، عکس، مشخصات لیزری و سونار را ببخشد. این UAV هم چنین قادر به جمع‌ آوری داده، پردازش و تحلیل یافته‌ ها به طور خودکار و اجرا در اعماق 4000 متری است.
Marlin Mk3، یک وسیله‌ جالب و کاربردی بوده و همان طور که از سوی لاکهید مارتین اعلام شده می‌ تواند بازی بخش UAV ها را تغییر دهد.

مطالب مرتبط:
رابطه فشار و عمق سیال ساكن
ردیابی صوتی

منبع: http://www.roboeq.ir