تبیان، دستیار زندگی

افتتاح فاز یک زائرسرای بزرگ رضوی

هم‌زمان با ایام دهه کرامت فاز یک زائرسرای بزرگ رضوی با حضور آیت‌الله نوری همدانی و حجت الاسلام رئیسی به بهره‌برداری می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زائرسرا

فاز نخست زائرسرای بزرگ رضوی اول مرداد‌ماه 1397 با حضور آیت‌الله نوری همدانی و حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه در راستای توجه به زائران مستضعف آستان قدس رضوی و با پیگیری حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان مراحل ساختش در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست آن به مساحت 12 هزار متر مربع فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

زائر‌سرای بزرگ رضوی در فضایی بالغ بر 82 هزار متر مربع در خیابان چمن مشهد مقدس احداث شده که فاز اول آن در قالب هشت بلوک در فضایی به مساحت 12 هزار متر به بهره‌برداری می‌رسد که 6 بلوک آن به صورت واحد‌های سوئیتی و دو بلوک آن به صورت عمومی و هیأتی طراحی شده است که در 15 ماه ساخته شده و روزانه پذیرای 900 نفر خواهد بود.

همچنین مساحت ساختمان‌های این پروژه 50 هزار متر مربع است که طی چند مرحله به بهره‌برداری خواهد رسید. فاز دوم آن هم پیشرفت 60 درصدی دارد که گنجایش پذیرش روزانه هزار و 500 نفر را دارد. همچنین این فاز زائر‌سرا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

باقی‌مانده پروژه عظیم زائرسرای بزرگ رضوی هم در قالب فاز سوم ساخته خواهد شد که قرار است با کمک خیران و سرمایه‌گذاران به بهره‌برداری برسد.


منبع: خبرگزاری فارس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.