تبیان، دستیار زندگی

سفیر جدید ایران که چادری شد

پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند که پیش از این چادر به سر نمی کرد امروز در اولین برنامه وزارت امور خارجه با چادر حضور یافت تا دومین زنی از بدنه دولت باشد که تغییر پوشش می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پروین فرشچی

پس از جنجال هایی که بر سر چادری شدن معاون حقوقی رییس جمهور به وجود آمد حالت نوبت به تغییر پوشش دومین سفیر زن ایران رسیده است که تا پیش از این او از پوشش مقنعه و مانتو استفاده می کرد و حالا چادری شده است.

بنا بر این گزارش، پروین فرشچی، دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته از سوی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده ایران در فنلاند معرفی شد حاشیه های بحث برانگیزی در کنار نامش ایجاد کرده است که اولین حاشیه به مسئله دوتابعیتی بودن او باز می گردد و اتهامی که نماینده مجلس شورای اسلامی به این سفیر کشورمان زده بود که در نهایت فرشچی برای آن نماینده پرهیز از اتهامات و اظهارات نادرست را آرزو کرد و وزارت امور خارجه نیز ادعای این نماینده مجلس را کذب خواند و گفت خانم فرشچی تنها دارای تابعیت ایرانی است.

البته حاشیه دیگری نیز در خصوص سفیر بانوی ایرانی در هلسینکی وجود دارد و آن هم تغییر پوشش اوست. او که پیش از این معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست بود همواره با پوشش مقنعه و مانتو در اماکن عمومی هویدا می شد و طبق گفته های خبرنگاران این حوزه از چندی پیش خانم فرشچی در برنامه های محیط زیست با تغییر پوشش خود به چادر در جلسات حضور می یافت و حالا که به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند معرفی شده در اولین حضور تصویری خود در برنامه ای از وزارت امور خارجه به عنوان گردهمایی سفرا و نماینده های ایران در خارج از کشور با چادر حضور یافته است.
این در حالی است که پیش از این هم لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور با این دوگانگی پوشش مواجه شده بود که در نهایت حالا او را می توان با چادر بر روی دوش در حاشیه جلسات هیئت دولت و حتی برنامه های مهمی چون دیدار با مقام معظم رهبری دید و باید منتظر ماند و دید خانم فرشچی هم مجبور به انداختن چادر بر روی دوش می شود یا همچنان چادر را بر سر نگه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.